به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کریم یاوری مشاور وزیر و نماینده ویژه وزیر اعلام کرد: تمامی کارگران که بنگاه‌های آن‌ها در اثر حادثه ناشی از سیل دچار آسیب و موجبات تعطیلی کارگاه شده و بیمه شده مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی باشند بدون در نظر گرفتن مدت شش ماه برای سابقه بیمه پردازی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌گردند و از این حمایت اجتماعی بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: ادارات کل استان‌های مناطق سیل زده و واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر در محل کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده مکلف شدند به سرعت و با فوریت و دقت نسبت به اخذ تقاضای متقاضیان مشمول اقدام و پرونده آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری تکمیل کنند.

یاوری افزود: قطعاً دولت و به ویژه بانک مرکزی برای آن دسته از کارفرمایان و کار آفرینان که بنگاه اقتصادی آن‌ها دچار آسیب شده تمهیدات لازم را منظور و اعلام خواهند کرد.

نماینده ویژه وزیر کار تاکید کرد: کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی آسیب دیده از سیل حتی اگر یک ماه بیمه پردازی انجام داده باشند بدون هیچ گونه دغدغه‌ای مطمئن باشند مقرری بیمه بیکاری برای آنان برقرار می‌شود