به گزارش «نود اقتصادی»، به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از صدا و سیما، فرهام کرکانی با اشاره به اینکه در بخش شهری استان سیستان و بلوچستان، خسارت چندانی به منابع آب شرب وارد نشده و شبکه آبرسانی برقرار است گفت: به دلیل فروکش نکردن سیلاب در برخی از نقاط استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان، قطعی آب همچنان در برخی روستاهای این استان‌ها ادامه دارد.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو افزود: در حوزه روستایی این استان در روز گذشته، ۲۴۵ روستا با قطعی آب مواجه شده بودند که تاکنون آب شرب ۵۰ روستا متصل شده است.

وی با اشاره به اینکه به علت فروکش نکردن سیلاب در برخی روستاها امکان دسترسی وجود ندارد گفت: با فروکش کردن سیلاب در این استان، گروه‌های عملیات در محل حاضر و با رفع مشکل شبکه آب شرب برقرار خواهد شد، اما تا اجرای این عملیات، آب رسانی با تانکر انجام می‌شود.

کرکانی با بیان اینکه در استان هرمزگان به جز شهرهای شرقی، مشکلی در این استان وجود ندارد ادامه داد: با افزایش سطح آب در سد جگین استان هرمزگان، برخی منابع آبی از دسترس خارج شده که این اتفاق سبب قطع شدن آب در ۲۴۲ روستا شده بود که تاکنون آب شرب ۱۴۰ روستا وصل شده است.

کرکانی با اشاره به قطعی آب ۱۰۲ روستا در اطراف شهرهای جاسک و بشاگرد گفت: در این مناطق به شبکه و منابع تأمین آب خسارت جدی وارد شده است که باید این خسارات برطرف تا شبکه آبرسانی برقرار شود.

وی همچنین با اشاره به قطعی آب در ۶۶ روستای استان کرمان افزود: تاکنون آب شرب ۴۷ روستا وصل شده و گروه‌های مربوطه در ۱۹ روستای دیگر در حال انجام عملیات هستند.