به گزارش «نود اقتصادی»، اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیش بینی سازمان هواشناسی از میزان بارندگی و ورودی آب به سدها، حدود یک چهارم آن چیزی بود که در این چهار روز شاهد آن بودیم. اما اینکه گفته می‌شود تشدید خسارات ناشی از سیلاب به دلیل عدم رهاسازی آب از سدها است، مورد تأیید نیست. ما بر اساس پیش بینی هواشناسی در سد پیشین و خیرآباد آزادسازی آب داشتیم.

وی افزود: میزان بارندگی در استان به حدی زیاد بود که حتی اگر مخزن سدها را قبل از بارندگی کاملاً خالی می‌کردیم، بعد از بارندگی این سدها دو تا سه مرتبه خالی و پر می‌شدند.

وی همچنین درباره علت عدم رهاسازی آب از سد زیدان نیز توضیح داد: علت عدم رهاسازی آب در سد زیدان این بود که مخزن این سد حدود ٣٥ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی داشت که بر اساس پیش بینی هواشناسی قرار بود ٢٠ میلیون مترمکعب آب به این سد وارد شود. بنابراین رهاسازی آب انجام ندادیم اما با توجه به حجم زیاد بارندگی، که فراتر از پیش بینی هواشناسی بود، این سد سرریز شد.

جعفری همچنین درباره سد نیمه کاره کهیر اظهار داشت: باوجود اینکه سد کهیر به بهره برداری نرسیده است اما آسیبی به آن وارد نشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: پیش از بارندگی، از سد پیشین، ٨ میلیون مترمکعب و از سد خیرآباد، ٢ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شد؛ بر اساس پیش بینی هواشناسی قرار بود در استان شاهد ٢٦ ساعت بارندگی باشیم در حالی که ٧٢ ساعت بارندگی داشتیم. از سویی دیگر پیش بینی شده بود که ارتفاع بارندگی استان بین ۶۰ تا ١٠٠ میلی متر باشد اما حدود ٢٠٠ میلی متر بارندگی داشتیم.