سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به برگزاری نمایشگاه صادراتی گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه‌ها محلی است که خریداران عمده محصولات مختلف از نقاط مختلف دنیا حضور دارند بنابراین حضور در نمایشگاه‌هایی مثل نمایشگاه صادراتی  فرصتی برای آشنایی شرکت‌های داخلی و خارجی است. 

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با تاکید بر اینکه نمایشگاه فرصتی برای بازاریابی و پیدا کردن مشتریان جدید ایجاد می‌کند، افزود: در نمایشگاه صادراتی (ایران اکسپو)، هیاتی از کشور عراق برای بازدید حضور دارد که حضور این هیات تجاری فرصت مغتنمی را برای سرمایه‌گذاری خارجی تجار ایران در عراق فراهم می‌کند. 

حسینی با اشاره به ظرفیت بزرگ بازار عراق بیان داشت: این بازار ظرفیت عظیمی برای توسعه صنایع مختلف کشور است. 

وی با تاکید بر اینکه در کشورهای صادرات محوری مانند چین، ترکیه و آلمان سالیانه نمایشگاه‌های متعددی برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر محاسن برگزاری نمایشگاه‌ها که به آن اشاره شد صنعت نمایشگاهی، صنعتی سودآور است که به توسعه روابط تجاری و صادراتی کمک می کند. 

دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به واردات 70 میلیارد دلاری کشور عراق گفت: بنابراین کشورهای مختلف دنیا خواهان واردات و تجارت به این کشور و حضور در بازارهای عراق هستند. 

حسینی با اشاره به اینکه باید اهمیت بازار عراق برای مسئولان و واحدهای صنعتی و تولیدی کاملا مشخص شود، گفت: با این کار و بهره‌گیری از تبلیغات مناسب می‌توان ظرفیت‌های صادرات به عراق را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش داد. 

وی با تاکید بر اینکه صادرات به عراق ظرفیت افزایش تا 15 میلیارد دلار را دارد گفت: باید شرکت‌های بزرگ را وارد تجارت به عراق کرد و از خرده‌فروشی بپرهیزیم.