به گزارش «نود اقتصادی»، بانک ملت در واکنش به خبر «وام‌های ۲۴ ساله بانک ملت با سود ۱ درصد برای کارمندان و مدیرانش» ضمن بیان اینکه کارکنان بانک ها به عنوان یکی از پرکارترین و کلیدی ترین مشاغل اقتصادی جامعه، همچون کارکنان دیگر سازمان های دولتی و غیر دولتی از برخی مزایای معیشتی مانندتسهیلات مسکن و ضروری برخوردارند، افزود: اعطای تسهیلات به کارکنان و مدیران در بانک ها بر اساس قوانین و مقررات رایج در سیستم بانکی کشور و بر پایه بخشنامه ها و دستورالعمل های شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارائی صورت می پذیرد.

متن توضیحات به شرح ذیل می‌باشد:

 

مدیرمسوول محترم پایگاه خبری «نود اقتصادی»

با سلام؛
بازگشت به خبر درج شده در آن پایگاه خبری در مورخ 07/10/98 با عنوان "وام‌های ۲۴ ساله بانک ملت با سود ۱ درصد برای کارمندان و مدیرانش"، توضیحاتی به شرح زیر و به منظور تنویر افکار عمومی و مخاطبان گرامی ارسال می گردد:
کارکنان بانک ها به عنوان یکی از پرکارترین و کلیدی ترین مشاغل اقتصادی جامعه، همچون کارکنان دیگر سازمان های دولتی و غیر دولتی از برخی مزایای معیشتی مانندتسهیلات مسکن و ضروری برخوردارند.
اعطای تسهیلات به کارکنان و مدیران در بانک ها بر اساس قوانین و مقررات رایج در سیستم بانکی کشور و بر پایه بخشنامه ها و دستورالعمل های شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارائی صورت می پذیرد.
مزید آگاهی، بخشی از این تسهیلات تحت عنوان تسهیلات ضروری کارکنان با نرخ 1 % و دوره بازپرداخت حداکثر 15 ساله پرداخت می گردید که از سال 1395 به موجب نامه شماره 179594/95 مورخ 07/06/1395 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با استناد به مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ آن به 10 درصد افزایش یافت و از تاریخ مزبور هیچ گونه تسهیلات رفاهی با نرخ کمتر از نرخ مذکور به مدیران و کارکنان  پرداخت نشده است.
همچنین شایان ذکر است بخش قابل توجهی از تسهیلات کارکنان و مدیران این بانک مانند متمم مسکن و جعاله و .... با
نرخ های سود 12 % و 13 % پرداخت شده است.
نکته قابل ملاحظه دیگر آن که، تسهیلات پرداختی به اعضای هیات مدیره و سایر مدیران عیناً بر اساس مقررات و بخشنامه های بانک مرکزی و مشابه سایر بانک ها بوده و از نظر نرخ سود یا دوره بازپرداخت تفاوتی با تسهیلات پرداختی به سایر کارکنان ندارد. ضمن آن که در راستای شفافیت مالی، اطلاعات این تسهیلات به طور کامل در صورت های مالی بانک منعکس شده و در سامانه کدال سازمان بورس و اوراق بهادار افشا می گردد.
با عنایت به توضیحات فوق، از آن رسانه وزین انتظار دارد براساس قانون مطبوعات کشور در اسرع وقت نسبت به درج این جوابیه در صفحه نخست وب سایت خود مشابه با تیتر درج شده در تاریخ صدرالاشاره اقدام نمایند.
روابط عمومی بانک ملت از آن رسانه محترم انتظار دارد در پرداختن به این گونه موارد، با کسب اطلاع دقیق از سازمان مورد نظر، از درج مطالبی که زمینه خدشه به تلاش ها، خدمات و اعتبار مجموعه بزرگی از کارکنان و حتی خانواده ایشان را فراهم می آورد خودداری نماید.

روابط عمومى بانک ملت