به گزارش «نود اقتصادی»،‌ حمید حاج‌اسماعیلی، کارشناس بازار کار اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی خاصی که در کشور وجود دارد، وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال آینده برای دادن روحیه به جامعه بوده و به نظر نمی‌رسد که بتواند تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه همان‏طور که معلوم است امسال (۱۳۹۸) برای کارهای عمرانی، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بودیم، گفت: در سال آتی هم با توجه به این که هزینه‌های دولت افزایش پیدا خواهد کرد، امکان اینکه دولت بتواند منابع و بودجه برای تامین نیاز بخش‌های مختلف کشور داشته باشد کمتر از سال جاری خواهد بود.

وی بیان کرد: بنابراین سرمایه‌ و بودجه‌ای برای کارهای عمرانی و ایجاد اشتغال در اختیار نمی‌ماند، مگر اینکه اتفاقی خاص در سال آینده رخ دهد تا دولت از محل درآمد فروش نفت که اکنون در لایحه بودجه مطرح نیست بتواند به منابع جدیدی دست پیدا کند تا از آن طریق کار اشتغال‏زایی و توسعه بازار کار را دنبال کند.

حاج اسماعیلی با اشاره به اینکه با توجه به این مسائل نباید این وعده‌ها را جدی تلقی کرد چراکه دولت در سال جاری به شدت دچار کسری بودجه بوده و این کسری در آتی بیشتر هم خواهد شدبیان کرد: بعید می‌دانم دولت منابعی غیر از موارد محدود برای تامین بودجه در دست داشته باشد که بتواند در زمینه ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری کند. ما باید بدانیم که منابع در دست دولت کم بوده و خود در خصوص اینکه بتواند هزینه‌های جاری کشور را تامین کند به‏شدت دچار تردید است.