به گزارش «نود اقتصادی»، مسعود پزشکیان عصر چهارشنبه در همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور، اظهار کرد: تحقق سیاست اقتصاد منهای نفت موضوع راهبردی است که باید اکنون پس از سال ها به ثمر می نشست نه اینکه اقتصاد کشور به فروش نفت و گاز وابسته باشد اما به هر ترتیب اکنون تولیدکننده در خط مقدم اقتصاد کشور قرار دارد. 

وی افزود: بر این اساس حمایت از تولید کننده رمز توسعه اقتصادی کشور است و همه چیز در توسعه با تجار و صنعتگران معنا پیدا می کند به همین علت باید سیاست گذاری و دید درستی برای حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان ترسیم شود تا اقتصاد مسیر خود را بپیماید. 

پزشکیان همچنین با بیان اینکه در مسیر حرکت اقتصاد و سایر بخش ها اگر می خواهیم الگو باشیم باید خودمان را اصلاح کنیم، ادامه داد: اصلاح رفتار، مهارت و علم برای توسعه و افزایش صادرات از ضروریات است. 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین پاسخگویی ادارات، نهادها و سازمان ها در مقابل مردم را دیگر ضرورت در جهت توسعه و پیشرفت کشور دانست. 

بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با حضور پنج کشور ترکیه، افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان و عراق و روسای اتاق های بازرگانی برخی از مراکز استان ها صبح و عصر امروز در تالار مصلای تبریز برگزار شد.

منبع: ایرنا