به گزارش «نود اقتصادی»، بهروز علیشیری،‌ رئیس اسبق سازمان سرمایه گذاری خارجی اظهار داشت: رئیس جمهور گفته است که دروغ گفتن و تهمت زدن آن هم در این شرایط سخت اقتصادی و آن هم به دولت خوب نیست. فکر می‌کنم این حرف درستی است. واقعا باید یک وحدت و همدلی در میان همه اجزا حاکمیت برای عبور مطلوب از وضعیت کنونی فراهم کرد.

وی گفت: اما جای یک سوال اساسی وجود دارد. چه کسی و چه کسانی در دوره اول دولت ایشان به همه طرح‌ها و برنامه‌های دولت‌های قبلی حمله کردند و آنها را نفی کردند و مزخرف نامیدند، تهمت‌های مکرر زده شد، و با این رویکرد همه دانش‌، تجربیات و ارکان مدیریتی را شخم زدند؛ بدون آنکه جایگزین مطلوبی برای آنها ارائه دهند؟

علیشیری افزود: شما می‌توانید تصور کنید که اگر صندوق توسعه ملی در سال ۸۸ ایجاد نشده بود الان چه اتفاقی می‌افتاد اما هنوز نتوانسته‌اید از منابع این صندوق به نحو درست بهره‌برداری کنید و در بهترین حالت شبیه قلک است که هرازگاهی به آن سرک می‌کشیم.

وی در ادامه گفت: شفافیت عملکردهای آ‌گاهی از معاملات اقتصادی و دارایی که به معنای سلب امنیت اشخاص نیست، بلکه عین شفافیت است تا دولت بتواند مالیات اخذ کند و آن را در جهت صحیح راهبری کند. لذا سرک کشیدن به زندگی مردم دارای بار امنیتی است نه اقتصادی.

رئیس اسبق سازمان سرمایه گذاری خارجی در پایان گفت:هیچکس با سرک کشیدن موافق نیست، اما شفافیت عملکردها و هدایت صحیح یارانه‌های مستقیم به مردم مستلزم داشتن بانک اطلاعات مرکزی و جامع است. همه کشورها این اطلاعات را با همه اجزا آن درخصوص شهروندان خود دارند.