به گزارش «نود اقتصادی» به نقل از  روابط عمومی کارگزاری بورس بیمه ایران ،  از جمله عوامل موفقیت شرکت، برگشتن به مسیر صحیح بنگاه­داری اقتصادی است که خروجی آن را می­توان در بهبود رتبه کارگزاری، رشد قابل توجه درآمد ارزش معاملات کارگزاری و اعتماد بازار سرمایه به نام برند بورس بیمه ایران مشاهده نمود. این برنامه راهبردی همچنان در همه حوزه­ها از جمله واحدهای اوراق بهادار، کالا، مالی، اعتبارات، زیرساخت­های فناوری اطلاعات و ... در حال پیگیری است. گزارش حاضر سعی دارد تا دستاوردها و وضعیت کنونی کارگزاری طی یکساله گذشته را نسبت به مدت مشابه سال قبل به اطلاع رساند.

از ابتدای سال جاری توسعه فیزیکی شعب در شهرهای مختلف کشور در برنامه­های توسعه­ای کارگزاری بورس بیمه ایران قرار داشت. در همین راستا با در نظر گرفتن یک مدل اقتصادی جهت سودآوری حداکثری شعب، 4  شعبه جدید در شهرهای شیراز، اراک، قم و شیخ بهایی تهران افتتاح شده و 7 شعبه دیگر نیز تا پایان سال در سایر شهرها افتتاح خواهد شد.

کارگزاری در بخش تعداد مشتریان نیز از ابتدای سال با رشد قابل توجهی مواجه بوده است. رشد 400 درصدی تعداد مشتریان اوراق بهادار نسبت به سال گذشته نشان از آن دارد که ارتقا زیرساخت­های داخلی و فعال­تر شدن شعب کارگزاری به ویژه در شهرستانها نتیجه­بخش بوده و نیاز علاقه­مندان به سرمایه­گذاری در بازار سرمایه را در سطح کشور پوشش داده است. همچنین از نظر تعداد مشتریان آنلاین شرکت با رشد قابل توجه 800 درصدی در این بخش مواجه بوده است.

طبق اعلام جدیدترین رتبه­بندی کانون کارگزارن بورس اوراق بهادار، کارگزاری بورس بیمه ایران در بخش ارزش معاملات در بورس تهران به پیشرفت قابل ملاحظه­ای دست یافت. کارگزاری در بخش معاملات بورس اوراق بهادار با تغییر سیاست­های صورت گرفته و به تبع آن افزایش حجم معاملات، جهش تحسین برانگیزی را تجربه کرده است.

رتبه کارگزاری بورس بیمه ایران از رده 70 در فروردین سال 1397 به رتبه 22 در شهریورماه 1398 ارتقا یافته است. شایان ذکر است کارگزاری بورس بیمه ایران در طول فعالیت خود اولین باری است که کسب این رتبه را تجربه می­کند.

بخش بورس کالای کارگزاری نیز علیرغم محدودیت­های قبلی از جمله تاخیر در رتبه­بندی، با رشد قابل قبولی همراه بوده است، علیرغم اینکه رتبه کارگزاری در بخش کالا از لحاظ ارزش معاملات ثابت بوده اما رتبه این واحد در رینگ پتروشیمی و فرآورده­های نفتی 8 رتبه بهبود یافته و از 41 به رتبه 33 رسیده است.

ارائه خدمات مناسب در حوزه تسهیلات اعتبارات و اعطای اعتباری بالا به مشتریان کارگزاری بورس بیمه ایران در میان سایر رقبای صنعت نیز از نکات حائز اهمیتی است که منجر به جذب مشتریان فعال در این حوزه شده است به طوریکه تعداد مشتریان اعتباری 400 درصد افزایش یافته است.

با توجه به ساختار سهامداری کارگزاری بورس بیمه ایران، این کارگزاری در طی سال گذشته روابط بسیار خوبی را با بیمه ایران در سطح کشور برقرار کرده و با برگزاری همایش­ها و دوره­های آموزشی، نفوذ خود را در بین مخاطبان علاقه­مند به حضور در بازار سرمایه ارتقا بخشیده است. همچنین همکاری با شرکت­های صنعت بیمه در خصوص انجام معاملات در بازار در دستور کار فعالیت­های کارگزاری قرار داشته است.

کارگزاری بورس بیمه ایران تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات متفاوت به مشتریان خود انجام داده است. ارایه خدمات متعدد به پرسنل بیمه ایران، افزایش شعب در سایر شهرها، گسترش تعداد نمایندگی­ها، ارائه مشاوره­های تلفنی و حضوری به مشتریان، انتشار تحلیل­های به روز، تهیه، تدوین و ارسال بولتن­های تحلیلی به صورت هفتگی، توسعه زیرساخت­های فناوری اطلاعات و ارتباطات، حضور در نمایشگاه های تخصصی، برگزاری دوره­های آموزشی در تمام شعب و گسترش فعالیت در سراسر کشور از جمله خدماتی است که برای اولین بار در سال جاری برای مشتریان این کارگزاری فراهم شده است.

گزارش­ها نشان می­دهد از اوایل سال 97 تاکنون کارگزاری بورس بیمه ایران شاهد افزایش چشم­گیر شاخص­های سودآوری بوده است. از این رو به نظر می­رسد فعالیت­ها و اقدامات جدیدی که در این شرکت به انجام رسیده مثمرثمر واقع شده که از مهم­ترین دلایل این پیشرفت را می­توان به تلاش و پشتکار مدیران و پرسنل کارگزاری در راه رسیدن به اهداف و چشم­انداز از پیش تعیین شده و انجام امور و برنامه­ها طبق برنامه زمانبندی شده، اشاره کرد.

 

22/07/1398