«نود اقتصادی»- مدیرعامل اسبق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفته است که وقتی چارچوب قوانین در صنعت نفت رعایت نشده و انتصابات درستی صورت نمی‌گیرد و هیات کارگروه مناقصات هم آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و با موارد مبارزه با تحلفات، یا اعمال نفوذ می‌شوند و یا بایگانی!

جلیل سالاری در گفتگو با «نود اقتصادی» اذعان داشت که بروز برخی تخلفات در صنعت نفت ناشی از عمل نکردن به قانون و یا صدور ابلاغیه و اتخاذ تصمیمات فراقانونی بوده که این ابلاغیه‌های قراقانونی عامل فساد می‌شوند.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت چندی قبل، درنشست هم اندیشی کارگروه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی و هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وزارت نفت، گفته که برای مقابله با فساد در فروش نفت مقابله و ایستادگی می‌کنم، چوبش را هم می‌خورم و صنعت نفت مانند بانک و جواهرفروشی کشور است  که در تخلفات اداری نباید به افراد ترحم کرد، بلکه باید به شدت با آن برخورد کرد!

سالاری، با طرح این پرسش که چند نفر از افرادی که در وزارت نفت با فساد  مبارزه کرده‌اند مورد تکریم واقع شده است، خود پاسخ داده که در سال 92 در نامه‌ای به موارد مشخص فساد در وزارت نفت اشاره کاملی داشته و این نامه هم به کارگروه سلامت اداری این وزارتخانه منعکس شد اما تا اکنون ،هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گفته وی، اگر هر فردی هم در مجموعه وزارت نفت نسبت به مفاسد حساسیت داشته باشد با او برخورد هم می شود!

مدیرعامل اسبق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرده که در برخی موارد در مناقصه‌ها و قراردادها که دستگاه نظارتی داخلی وزارت نفت وارد آن شده و کشف فساد کرده به برخی مدیران، حق وتو داده شده و پرونده‌ها هم بایگانی می‌شوند .

وی، با بیان اینکه با بی خاصیت کردن سامانه کارت سوخت زمینه بروز قاچاق و تخلقات مهیا شده است، اذعان داشت که صدور ابلاغیه‌های فراقانونی زمینه ساز فساد است.

سالاری به ایرادات موجود در اساسنامه صندوق بازنشستگی نفت اشاره داشت و گفت که در اصلاح این اساسنامه،تشریفات قانونی آن رعایت نشده و این  اساسنامه ایرادات شکلی وماهوی دارد زیرا افرادی که تشریفات  اساسنامه را طی کرده اند صلاحیت تصویب چنین اساسنامه ای را نداشتند.