مدیرعامل شرکت بیمه سامان با اشاره به این که در شرایط افزایش نرخ ارز، رونق صادرات می تواند تاثیر بسزائی برو روی ضریب نفوذ بیمه داشته باشد، گفت: توسعه فعالیت های بین المللی صنعت بیمه، علاوه بر این که دریچه های جدیدی را به روی فعالان این حوزه باز می کند، آورده بسیار خوبی نیز برای کشور خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سامان، احمد رضا ضرابیه با بیان اینکه کسب و کارهای داخلی با صادرات می توانند درآمد ارزی حاصل نمایند، اظهار داشت: تبدیل این درآمد به ریال، سود سرشاری را نصیب سهامداران، ذینفعان و اقتصاد داخلی خواهد نمود.

او با اشاره به این که «رونق تولید» در صنعت بیمه تنها منوط به ارائه محصولات در داخل نیست، اظهار کرد: ضریب نفوذ 7 درصدی بیمه با ادامه روند کنونی صنعت بیمه قابل تحقق نیست، چرا که بیمه گران هر چه در توان داشته اند، نمایان کرده اند. بنابراین باید به دنبال بازار ها و محصولات جدید بود که در نهایت منجر به افزایش صادرات خدمات بیمه ای خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بیمه سامان همچنین به تجربه محدود شرکت های بیمه در حوزه فعالیت برون مرزی و تمرکز بیشتر آنها بر حوزه هایی مانند واگذاری اتکایی و یا مسافران ورودی اشاره و خاطرنشان کرد: این عدم شناخت از حوزه های جدید فعالیت می تواند منجر به اکراه از توسعه برون مرزی شود، اما باید بدانیم که همه این مشکلات با تلاش، پشتکار، تعامل و هماهنگی قابل رفع هستند.

ضرابیه تاکید کرد که برای توسعه برون مرزی فعالیت بیمه گری و صادر کردن خدمات بیمه ای، نیاز است تا همه شرکت های بیمه در کشورها و بازارهای مختلف، فضای کسب و کار و امکان فعالیت خود را با توجه به توانمندی هایشان ارزیابی کنند. به گفته وی، حضور حداکثری شرکت های مختلف بیمه ایرانی در بازارهای بین المللی باعث می شود بازارهای مناسب، زودتر شناخته شوند و مسیر توسعه برون مرزی سریع تر برای همه شرکت ها روشن شود که قطعاً این امر منجر به توسعه سریع تر و قوی تر فعالیت برون مرزی شرکت های ایرانی و کسب درآمد ارزی برای کشورمان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان با تاکید بر این که فعالیت های برون مرزی بیمه گران، می تواند با کمک استارت آپ ها سرعت بگیرد، ادامه داد: زیرساخت های «پلنت» امکان حضور در فضای بین المللی و صادرات محصولات و خدمات را به فعالان این حوزه داده است؛ چنانچه محصولات و خدمات بیمه ای به صورت سنتی در خارج از کشور قابل ارائه نباشند، خدمات مبتنی بر فناوری مدرن توسط استارت آپ ها جایگزین آنها خواهد شد و محدودیت های رایج را از بین خواهد برد.