هاشم مرادعلی فروشنده چادر مشکی در گفتگو با خبرنگار «نود اقتصادی»، با اشاره به افزایش فزاینده قیمت چادر مشکلی در بازار اظهار داشت: قبل از گرانی دلار در سال قبل، چادر مشکی را حداقل 50 هزار تومان و حداکثر با قیمت 100 تا 120 هزار تومان می‌فروختیم، اما در حال حاضر کمترین قیمت چادر در برخی‌ انواع آن، 150 هزار تومان شده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، ارزان‌ترین چادر مشکی «دانشجویی» در حال حاضر 180 هزار تومان است.

این فروشنده افزود: در حال حاضر همه پارچه‌ها چینی است و پارچه‌های کره‌ای که آن زمان وارد و استفاده می‌شد، خیلی گران شده و امکان خرید نداریم؛ پارچه کره‌ای که آن زمان هر یارد (90 سانتی‌متر) 13 هزار تومان بود، الان به 45 هزار تومان در هر یارد رسیده است!

مرادعلی خاطرنشان کرد: حتی پارچه‌های چینی هم سه برابر نسبت به سال قبل گران‌تر شده است؛ این در حالی است که دستمزد دوخت چندان تغییر نکرده است.

وی افزود: قواره پارچه هم که قبلا 220 هزار تومان بود، الان به بالای 500 هزار تومان رسیده است.

این فعال تولیدی، با اشاره به تاثیر این موج گرانی بر کاهش تقاضا گفت: خیلی از مشتریان به ما می‌گویند با این قیمت‌ها واقعا توان خرید چادر مشکی را نداریم. همه اینها باعث شده است تا مشتریان چادر مشکلی به جای خرید، به سمت تعمیر چادر کهنه و مستعمل‌شان بروند.

مرادعلی درباره میزان استفاده تولیدکنندگان چادر مشکی از پارچه ایرانی هم تصریح کرد: در حال حاضر پارچه مشکی در حد یک درصد در بازار وجود دارد،‌ چون مواد اولیه هم نمی‌رسد.