قاسمعلی حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره وضعیت بازار گفت: در حال حاضر گران‌فروشی واردکنندگان کالا در بازار بیشترین نمود را دارد، زیرا کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده با نرخ آزاد به دست مردم می‌رسد. مثلاً چای که کیلویی ۲۲ هزار تومان از هند وارد شده باید فقط با ۱۰ درصد سود به فروش برسد، در حالی که فروشنده هر کیلو چای را در بازار بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رساند.
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار کرد: هرچند سازمان حمایت مجوز افزایش قیمت چای‌های بسته‌بندی را نداده، ولی با این حال در فروش فله‌ای چای، گران‌فروشی در بازار وجود دارد و هیچ برخوردی با آن صورت نمی‌گیرد.
حسنی با بیان این‌که از دولت تقاضا کرده‌ایم نیمه اول ماه رمضان اجازه افزایش قیمت‌های محصولات بسته‌بندی‌شده را صادر نکند، گفت: به‌هیچ عنوان با کمبود محصولات غذایی در این ماه مواجه نخواهیم بود.
وی اذعان کرد: خرما نیز با قیمت ۲۸ تا ۷۵ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد، همچنین به دلیل ارزآوری بالا، این محصول به شش کشور دنیا (عراق، هند، افغانستان، چین، مالزی و روسیه) به صورت گسترده صادر می‌شود که خود دلیل گرانی است.