در معاملات امروز یک میلیارد و 249 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش چهار هزار و 371 میلیارد ریال در 131 هزار نوبت دادوستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 197 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 117 واحد افزایش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز 82 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور یک هزار و 127 واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور 704 واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز 409 واحد افزایش یافت.
بر اساس معاملات امروز، نمادهای فملی (ملی صنایع مس)، فخوز (فولاد خوزستان)، شاراک (پتروشیمی اراک)، وبملت (بانک ملت) و پارس (پتروشیمی پارس) با بیشترین تاثیر مثبت شاخص را بالا بردند، در مقابل ومعادن (توسعه معادن و فلزات) و جم (پتروشیمی جم) بیشترین تاثیر منفی را برجا گذاشتند.

** گروه فلزات اساسی صدرنشین شد
گروه فلزات اساسی در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 153 میلیون سهم به ارزش 519 میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه سرمایه گذاری ها به ارزش 353 میلیارد ریال و بانک به ارزش 316 میلیارد ریال، به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
گروه شیمیایی با دادوستدی به ارزش 255 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت و گروه خودرو نیز با معاملاتی به ارزش 224 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود ساخت.

** رشد فرابورس
معاملات امروز شاخص فرابورس (آیفکس) 18 واحد رشد کرد و در جایگاه یک هزار و 965 واحدی قرار گرفت.
امروز در این بازار 688 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از 6 هزار و 268 میلیارد ریال دادوستد شد.
نمادهای میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه)، کگهر (سنگ آهن گهرزمین)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و ذوب (ذوب آهن) بیشترین سهم را در رشد آیفکس داشتند.