«نود اقتصادی»- خبرنگار «نود اقتصادی» اطلاع یافته است که دو عضو موظف هیات مدیره بانک کشاورزی به صورت همزمان در ترکیب هیات مدیره دو شرکت وابسته به این بانک حضور دارند.

در حال حاضر،"داور ماهیکار"، جدای از عضویت در هیات مدیره بانک کشاورزی در ترکیب هیات مدیره شرکت سیمرغ هم حضور دارد.

بیش از نیمی از سهام شرکت سیمرغ در حال حاضر، متعلق به شرکت خدمات پشتیبانی مهر 78 وابسته به بانک کشاورزی است.

از شرکت سیمرغ به عنوان بزرگترین مجتمع مرغداری در خاورمیانه یاد می‌شود که با داشتن 7 واحد تولیدی در 5 استان اصفهان، قزوین، خراسان، کرمان و یزد به عنوان برترین تولید کننده تخم مرغ خوراکی در کشور فعال است.

از آن گذشته، بررسی‌ها نشان می‌دهد که "فرهاد فنودی" دیگر عضو هیات مدیره موظف بانک کشاورزی به صورت همزمان در ترکیب هیات مدیره مجتمع صنعتی شرکت کشت و صنعت کارون حضور دارد.

ماده ۲۴۱ قانون قانون تجارت تصریح دارد که هیچ فردی نمی‌تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیر دولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره انتخاب شوند.

متخلفان باید علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور هم محکوم شوند.

پیشتر، روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفته بود که طبق قانون و برنامه دولت برای خروج بانک ها از بنگاهداری، تا پایان امسال 2 شرکت سیمرغ و کشت و صنعت کارون به بخش خصوصی واگذار می شوند و ارزش واگذاری دو شرکت سیمرغ و کشت و صنعت کارون را بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان (25 هزار میلیارد ریال) دانسته بود.

هر چند که بررسی ها نشان می دهد تا اکنون اتفاق خاصی در واگذاری این دو شرکت بزرگ وابسته به بانک کشاورزی رخ نداده است.!