«نوداقتصادی»:نتایج یافته‌های «نود اقتصادی» نشان می‌دهد "سید محمد رضا میری لواسانی" به نمایندگی از گروه مالی ملت و بر اساس جلسه هیات مدیره 20 خردادماه سالجاری به ترکیب هیات مدیره شرکت بیمه البرز پیوسته است.

دستکم 17 درصد سهام شرکت بیمه البرز متعلق به وزارت اقتصاد است.

ازآنسو، سید محمد رضا میری لواسانی، از زمان تاسیس شرکت نمایندگی بیمه سام تدبیر آینده به عنوان یکی از اعضای موسس آن بوده که تا همین چندی پیش رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت هم به شمار می‌رفت.

بر اساس مجمع عمومی، خرداد ماه سال 96 هم به مدت دوسال دیگر به عنوان مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این شرکت نمایندگی بیمه‌ای انتخاب شد تا اینکه در 21 خردادماه سالجاری جای خود را به یک عضو ثابت دیگر که از ابتدا درترکیب هیات مدیره این شرکت نمایندگی بیمه حضور داشت واگذار کرده است!

با این حال این سوال مطرح شده که آیا سید محمد رضا میری لواسانی سهام خود را در این شرکت بیمه‌ای واگذار کرده یا فقط از سمت خود در هیات مدیره نمایندگی بیمه کناره گیری کرده است؟ 

گفته می‌شود که  لواسانی دانش آموخته کارشناسی عمران سازه‌های دریایی است و تحصیلات خود را تا کسب دکترای ارزیابی ریسک‌های دریایی به مدت 7 سال در انگلستان به پایان برده است.

در آگهی تاسیس نمایندگی بیمه سام تدبیر، موضوع فعالیت آن، عرضه خدمات بیمه‌ای با رعایت قانون تاسیس بیمه مرکزی و مصوبات شورایعالی بیمه و مدت زمان فعالیت آن هم نامحدود اعلام شده است.

ناگفته پیداست که فعالیت همزمان درشرکت نمایندگی بیمه مذکور و حضور در ترکیب هیات مدیره بیمه البرز مغایر با قانون است.