به گزارش «نود اقتصادی» امیررضا واعظ آشتیانی معاون وزیر سابق صنایع گفت: دولت باید از دایره قحط‌الرجال خارج شود و در مسیر بهبود شرایط دشوار فعلی گام بردارد‌‌. مساله مهم دیگر اما آن است که دولت اگر فردی خارج از دایره کابینه را وارد مسیر کابینه کند هیچ تغییری رخ نخواهد داد و دلیل آن هم نکته‌ای نیست مگر مرداب شدن تفکر و نگرشی که سال‌هاست دیگر پاسخگوی نیازهای جامعه نیست‌‌. نمی‌توان از اقتصادی که مدیران میان‌رده آن هیچ تمایلی به تغییر نگرش خود ندارند توقع داشت گام‌های رو به توسعه و پیشرفت بردارند‌.
وی افزود: وزیر اقتصاد پیشنهادی چگونه می‌تواند مدعی فراخواندن بخش خصوصی به یاری دولت شود، آن هم در شرایطی که هیچ زیرساختی برای فعالیت آنها فراهم نشده است‌‌. حتی اگر ساختمان وزارت اقتصاد به شکل کامل در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد نمی‌توان تصور شرایط بهتری برای بخش خصوصی را در ذهن پروراند‌‌. ساز و کارهای دولت برای آینده اقتصاد کشور باید ترسیم شود و روند بوروکراسی بی‌هدف اداری حذف شود‌.
واعظ آشتیانی خاطرنشان کرد: اقتصاد به طور قطع از محل مالیات و مدیریت روش‌های مالیاتی توسعه درخور توجه‌تری نسبت به تخصیص یکی از اتاق‌های وزارتخانه به اتاق بازرگانی خواهد داشت‌‌. متاسفانه مودیان مالیاتی در اداره‌های مربوطه سرگردان می‌شوند و پاسخ اجرایی به آنها داده نمی‌شود‌‌. در شرایط کنونی چنین موضوعاتی باید از طرف وزرای پیشنهادی مورد بررسی و توجه قرار گیرد و راهکارهای اجرایی ارائه شود‌.

محمدصابر نیک نام