محمدرضا مودودی معاون کل سازمان توسعه تجارت در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص مشکلات انتقال مواد غذایی به عراق برای برپایی موکب‌های اربعین با وجود بخشنامه ممنوعیت صادرات مواد غذایی به این کشور اظهار کرد: من در این زمینه چیزی نمی‌دانم و فقط اطلاع دارم که ستاد اربعین وظیفه انجام این امور را به عهده دارد و آنها خودشان به صورت برنامه ریزی شده همه موارد را در نظر می‌گیرند.

وی افزود: ممکن است بسیاری از مواد غذایی جز اقلام مورد نیاز موکب‌ها نبوده و عده‌ای به بهانه اربعین این اقلام را به عراق می‌برند. به بسیاری از مواد غذایی بنا به تصمیمات تنظیم بازاری ارز یارانه‌ای تعلق می‌گیرد و امکان سو استفاده از آنها وجود دارد. با این وجود ستاد اربعین برای انتقال مواد غذایی به عراق جهت برگزاری مراسم اربعین برنامه‌هایی دارد و طبق آن برنامه‌ها عمل می‌کند.

مودودی گفت: معمولا وقتی ستاد اربعین برای انتقال مواد غذایی مجوزی را صادر کند، مشکلی برای آن به وجود نمی‌آید. حتما برای اربعین استثنائاتی جهت انتقال مواد غذایی به وجود می‌آید ولی بخشنامه‌ای که وزیر صنعت داده به این دلیل بوده که انتقال مواد غذایی که با ارز 4200 وارد شده و یا انرژی ارزان برای تولید آنها اختصاص داده شده، تبدیل به یک عرف نشده و کشور با کمبود مواد غذایی مواجه نشود.

وی بیان کرد: اگر ستاد اربعین مجوزی برای انتقال مواد غذایی صادر کند، وزیر صنعت هم با آن مخالفتی نخواهد کرد.