مهدی زریباف، اقتصاددان و رئیس مرکز مطالعات مدل‌های افتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی » در خصوص استعفای مشاور اقتصادی و دستیار اقتصادی رئیس جمهور اظهار کرد: باید از خود مسعود نیلی پرسید که چرا در این اوضاع اقتصادی کشور خواستار استعفا است. مسعود نیلی در طی این 5 سال گذشته خیلی حرف از دنیای غرب زده است و به نوعی غرب گرایی کلاسیک را در مکتب نیاوران به وجود آورده است و در واقع می‌توان گفت آمریکا را به ایران آورده است. مسعود نیلی، چه ضربه ای از این بدتر می‌تواند به کشور بزند؟ 

وی گفت: حالا به فرض اینکه آقای نیلی در تیم اقتصادی دولت می‌ماند، می‌خواست چیکار کند؟ واقعا چه حرفی برای گفتن دارد؟ با وجود همه انتقاداتی که نسبت به دولت آقای احمدی نژاد داشتند الان خودشان از وضعیت آن زمان بدتر عمل کردند، در صورتی که فشار خارجی بر دولت آقای احمدی نژاد بیشتر بود و الان بسیار کمتر است.

وی افزود: عدم توجه به نظریات اقتصادی رهبری مشکلات را به اینجا کشانده است. این دولت با کلمات اقتصاد مقاومتی بازی کرد و اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفت و حاصل این شوخی گرفتن‌ها نتیجه‌ای است که داریم می‌بینیم. آیا در این 5 سال تولید ملی افزایش پیدا کرد؟ در تمام این سال‌ها دولت آقای روحانی تاکید به محوریت اقتصاد داشت، ولی توجه به امکانات داخل کشور نداشت و فقط توجه به خارج از کشور را مدنظر قرار داد.