به گزارش «نود اقتصادی» امیررضا واعظ آشتیانی معاون وزیر اسبق صنایع با انتقاد از وزیر صنعت گفت: یکی از موضوعاتی که نقدهای جدی بر آن است، به مقاومت وزیر صنعت در مسیر شفاف‌سازی و انتشار لیست دریافت‌کنندگان ارز 4200 تومانی به بهانه سلب اعتماد بخش خصوصی از وزارت صنعت برمی‌گردد‌. این موضوع اما به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و باید به روشنی گفت که بخش خصوصی به‌طور جدی علاقه‌مند به شفاف‌سازی در مسیر حذف رانت است‌.
وی افزود: وزیر صنعت باید شجاعانه لیست دریافت‌کنندگان رانت را منتشر می‌کرد و مسیر به سمتی پیش نمی‌رفت که وزیر جوان ارتباطات، وزیر باسابقه را خطاب کند تا در نهایت لیست به بانک مرکزی ارسال شود و هزارتوی شفاف‌سازی پیچیده‌تر از گذشته ادامه پیدا کند‌. چگونه ممکن است یک خودروساز مبلغی دریافت کند و آن را به واردات گوشی موبایل اختصاص دهد‌. این شرکت فقط یکی از چندین هلدینگ دولتی و خصولتی بوده است که با ارز 4200 تومانی اقدام به واردات کالاهای غیرمرتبط کرده‌اند‌.
معاون وزیر اسبق صنایع گفت: امروز اما بی‌شک یکی از دلایل آسیب وارده بر صنعت و تجارت کشور تفکر حاکم بر سلایق شخص وزیر صنعت است‌. شریعتمداری نه‌تنها تفکر تولیدمحور ندارد بلکه بر اساس عملکرد او به روشنی می‌توان متوجه عملکرد واردات‌محور او بود؛ روشی که در تقابل جدی با تولید است‌. در واقع گسترش تولید به‌طور مستقیم به معنی گسترش صادرات و بهبود شرایط اقتصادی کشور است‌.