«نود اقتصادی»:مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: 700 هکتار از زمین های 115 شهرک گلخانه ای کشور به سرمایه گذاران واگذار شده است.

علی اشرف منصوری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از گلخانه های همدان در جمع خبرنگاران، افزود: یکهزار و 700 هکتار گلخانه در 91 شهرک گلخانه‌ای با سرمایه اولیه 34 هزار میلیارد ریال در حال احداث است.

وی بیان کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی با هدف توسعه تولید، افزایش بهره‌وری از منابع پایه بخش کشاورزی یعنی آب و خاک، ایجاد اشتغال و ساماندهی تولید تشکیل شده است.

اشرف منصوری با اشاره به اینکه یکی از فراخوان اطلاع رسانی شده در پرتال شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای مربوط به شهرک گلخانه‌ای اسدآباد است، افزود: افرادی که می‌خواهند در حوزه تولید محصولات گلخانه‌ای فعالیت داشته باشند باید به نمایندگی شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای در استان مراجعه و درخواست خود را ارائه کنند.

منصوری، بهره وری در مصرف آب را از مهمترین اهداف ایجاد شهرک های گلخانه ای اعلام و اضافه کرد: میزان مصرف آب به ازای تولید هر کیلوگرم گوجه فرنگی در فضای آزاد 400 لیتر است اما در کشت گلخانه ای این میزان به 30 لیتر کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور اضافه کرد: همدان از جمله استان هایی بشمار می رود که فرونشست زمین در آن آغاز شده است چراکه میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی برای کشت سبزی و سیفی، بسیار بالا است.

وی بیان کرد: بروز پدیده خشکسالی در 50 سال اخیر این موضوع را تشدید کرده است و باید به سمت کشت محصولات 'کم آب بر' و گلخانه ای پیش رفت.

تاکنون بیش از 95 هکتار فضای گلخانه‌ای در استان همدان ایجاد شده است.

تولیدات گیاهی استان همدان چهار میلیون تن است و بیش از سه میلیون و 200 هزار تن از تولیدات گیاهی استان به گیاهان زراعی اختصاص دارد؛ به طوریکه 630 هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت محصولات زراعی است.