«نود اقتصادی»:معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تامین نقدینگی مشکل اساسی طرحهای نیمه تمام است و با صبر و مدیریت باید برنامه ها را اجرا کرد و نظارت بیشتر بر بخش معدن را خواستار شد.

مهدی کرباسیان افزود: پیشرفت طرح های فولادی به میزان 35 تا 40 درصد رسیده و باید کامل شوند، در عین حال در بخش فولاد مجوز ایجاد ظرفیت 120 میلیون تن صادر شده است.

به گفته وی، طرح های فولادی در نقاطی مجوز احداث گرفته اند که دارای مشکلات زیرساختی (آب، برق، گاز و ...) است .

کرباسیان خاطرنشان کرد: آنچه در بخش اکتشاف باید در دستور کار قرار گیرد، این است که بخش غیر دولتی و خصوصی ترغیب شوند تا برای بخش اکتشاف بودجه اختصاص دهند.

به گفته رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو تاکنون 45 هزار کیلومتر مربع از برنامه 250 هزار کیلومتر مربعی برای حضور بخش خصوصی و غیر دولتی در زمینه اکتشاف با انتشار آگهی فراخوان شده است.

کرباسیان اضافه کرد: همواره طرح های بزرگ و واحدهای تابعه ایمیدرو باید مورد ارزیابی قرار گیرد تا با کمک بخش خصوصی و تشکل ها، معادن کوچک و متوسط مورد حمایت قرار گیرند.

وی گفت: تمرکز بر سیاست تجمیع و حرکت در چارچوب ایجاد کنسرسیوم واحدهای کوچک، می تواند کارایی آنها را افزایش بخشد.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بسیار خوبی که باید انجام شود، ترغیب پیمانکاران و مشاوران به استفاده از مشاوران معتبر خارجی است.

به گفته وی، سازمان ایمیدرو مجریان طرح ها و مشاوران را مکلف ساخته تا با مشاوران معتبر خارجی شریک شوند که این موضوع موجب افزایش دانش آنها می شود و سطح دقت و نظم کار هم ارتقا پیدا می کند.