«نود اقتصادی»: نظام بانکی کشور این روزها با انتشار خبر انتصاب دوست صمیمی فرشاد حیدری به عنوان مدیرعامل جدید بانک تجارت به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. حدود یک هفته پیش، در شرایطی خبر برکناری محمد ابراهیم مقدم از مدیرعاملی بانک تجارت منتشر شد که کسی فکر برکناری او را هم نمی‌کرد.

سال گذشته که انتشار فیش حقوقی مدیران عامل بانکهای مختلف، دولت را مجبور به برکناری برخی از آنها کرده بود، محمد ابراهیم مقدم با وجود حواشی که بابت انتشار فیش حقوقیش به وجود آمده بود همچنان در سمت خود در بانک تجارت ابقا شد!

اما به نظر می‌رسد این بار فردی با قدرت بیشتر توانسته تا دولتمردان تدبیر و امید را مجاب کند تا مدیرعامل بانک تجارت را تغییر دهد. کسی به نام فرشاد حیدری مدیرعامل بانک ملی ایران در دولت محمود احمدی‌نژاد که حالا بیش از یک سال است که معاون نظارتی بانک مرکزی شده است. بررسی عملکرد حیدری در یک سال اخیر نشان می‌دهد که وی علاقه خاصی به نقش آفرینی در چینش مدیران عامل بانکها و یا اعضای هیات مدیره آنها دارد. یکی از بانک‌هایی هم که با نقش آفرینی‌های مستقیم معاون نظارتی بانک مرکزی اقدام به چینش مدیران خود کرده، بانک تجارت است.

در حال حاضر هر چهار نفر عضو هیات مدیره بانک تجارت یعنی، هبیت الله سمیع، عباس اشرف نژاد، علیرضا حاجعلی و رضا دولت آبادی( که چند روز قبل مدیرعامل این بانک شد)، قبلا از کارمندان فرشاد حیدری در سمتهای قبلیش بودند و از دوستان وی به شمار می‌روند.

باید دید در نهایت دستگاههای نظارتی چه زمانی به این حجم از تزریق نیروها توسط معاون نظارتی بانک مرکزی در شبکه بانکی ورود می‌کنند؟