«نود اقتصادی»:رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با بیان این که آجیل نرخ مصوبی ندارد، گفت: قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدا با احتساب 10 درصد افزایش برای خرده فروشی ها و با توجه به کیفیت محصول بین 420 تا 600 هزارریال است.

مصطفی احمدی با تاکید بر این که آجیل و خشکبار شب یلدا به اندازه کافی تامین شده است، افزود: هیچ کمبودی در زمینه آجیل و خشکبار شب یلدا نداریم.

وی افزود: طبق نظر کارشناسی قیمت عمده فروشی آجیل شب یلدا بین 380 تا 550 هزارریال تعیین شده که برای خرده فروشی ها با 10 درصد افزایش نرخ محاسبه می شود.

وی نوسان قیمت خشکبار را ناشی از کیفیت آن دانست و اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدا با احتساب 10 درصد افزایش برای خرده فروشی ها با توجه به کیفیت محصول بین 420 تا 600 هزارریال است.

احمدی اضافه کرد: به طور مثال نرخ آجیل و خشکبار معمولی با قیمت آجیل و خشکبار دارای مغز بادام و پسته کیفی متفاوت خواهد بود.

وی تصریح کرد: طی دو تا سه روز اخیر تقاضا برای خرید آجیل و خشکبار شب یلدا افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران افزود: مردم آجیل و خشکبار مورد نیاز خود را از آجیل فروشی های سطح شهرها با قیمت های مناسب خریداری کنند زیرا عرضه آجیل و خشکبار در قنادی ها تحت نظارت اتحادیه مربوطه نیست و می توانند آجیل با کیفیت پایین را با قیمت های نامتعارف به فروش برسانند.

آجیل شیرین شب یلدا از دیرباز تاکنون شامل کشمش سبز، بادام، پسته، گردو، فندق، انجیر، توت، خرما، برگه زردآلو و هلو و همچنین باسلوق و نُقل می شود.