حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار «نود اقتصادی» بیان داشت: گران شدن 20 درصدی مواد اولیه موجب شده است تا بسیاری از برندها حدود 8 درصد قیمت کالاهای خود را افزایش دهند که البته برندهای دیگر هم که تاکنون افزایش قیمت را اعمال نکرده‌اند مجبور هستند که بعد از ماه صفر کالاها را گرانتر کنند.

وی افزود: این گران شدن طبیعی است و با توجه به گرانی مواد اولیه به خصوص مواد اولیه‌ای که بیشتر توسط شرکت‌های خصولتی و وابسته به دولت، در دسترس تولیدکننده قرار می‌گیرد افزایش قیمت 8 درصدی کاملا پیش بینی شده بود. هر چند باید بیشتر از این افزایش قیمت را شاهد بودیم اما از آن جهت که بازار کشش ندارد، تولیدکننده مجبور شده است تا سفره خود را کوچکتر کند تا بازارش را از دست ندهد.

غزنوی خاطرنشان کرد: یک دلیل دیگر افزایش قیمت بالارفتن دلار در یک سال اخیر و همچنین گران شدن قطعات است، به طوری که هر قطعه که برای ساخت کالای لوازم خانگی به کار می‌رود حداقل 10 درصد افزایش داشته است.

سخنگوی انجمن لوازم خانگی تأکید کرد: در حال حاضر بیشترین سود بازار لوازم خانگی به جیب برندهای خارجی رفته است، این برندها برای 30 سال آینده بازار لوازم خانگی برنامه ریزی کرده‌ و در حال محکم کردن جاپای خود در ایران هستند.