به گزارش «نود اقتصادی»، محمد محمدی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره مصوبه اخیر وزارت صنعت مبنی بر حذف  الزام درج قیمت مصرف کننده برخی از گروه‌های کالایی گفت: هنوز اطلاعی از این دستورالعمل ندارم اما براساس قانون باید قیمت مصرف‌کننده همراه با تمامی اطلاعات مورد نیاز روی کالاها درج شود.

محمدی با تاکید دوباره براین‌که نمی‌توان قیمت را از روی کالاها حذف کرد، افزود: در گذشته بحث‌های مختلفی برای مدیریت قیمت‌ها از سوی برخی تولیدکنندگان و مسئولان مطرح شده بود اما درباره چگونگی اجرا و زمان آن تصمیم‌گیری نشده بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در آن موارد گروهی نظر داشتند که قیمت درب کارخانه روی کالاها قید شود و فروشندگان براساس حاشیه سود متعارف قیمت را اعلام کنند و گروهی دیگر هم اعلام می‌کردند برای ایجاد رقابت باید کلا قیمت حذف و بازار تعیین‌کننده باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به این‌که تعزیرات مسئول رسیدگی تخلفات است، گفت: در این زمینه تعزیرات اگر تخلفی را از سوی دستگاه‌های ناظر و بازرس دریافت کند، وارد عمل می‌شود و قطعا اکنون نمی‌تواند واکنشی در این زمینه داشته باشد.

وی اظهار کرد: تا زمانی که دستگاه‌های ناظر تخلف را تشخیص و پرونده را به تعزیرات ارجاع ندهند عملا اتفاقی نیفتاده و نباید منتظر اظهار نظر یا حتی برخورد از سوی این نهاد باشیم به همین دلیل باید درباره این دستورالعمل از نهادهای مربوط پرس و جو کنید.