گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»: دو هفته پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد که کمتر کسی توقع شنیدن آن را داشت. وزیر ورزش و جوانان در حکمی اعضای جدید هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال را منصوب کرد که در بین اعضای جدید هیات مدیره این باشگاه نام دو فرد تاثیر گذار در اقتصاد کشور هم دیده می‌شد. سید کامل تقوی‌نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی و محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران.

حضور این دو چهره اقتصادی در میان اعضای هیات مدیره آبی های پایتخت با توجه به مشغله‌های اقتصادی و وظایف مهمی که بر دوش دارند، بسیار عجیب و غیر قابل پیش بینی به نظر می‌رسید. اما چند ساعت بیشتر از حکم محمود گودرزی نگذشته بود که حسین زاده اعلام کرد که قصد حضور در هیات مدیره استقلال را ندارد و از حضور در هیات آبی پوشان پایتخت انصراف داد. بعد از انصراف مدیرعامل بانک ملی از حضور در هیات مدیره باشگاه استقلال همه منتظر بودند، تقوی‌نژاد هم از این سمت کناره گیری کند و ورزش کشور را به اهالی این حوزه واگذار کند، اما معاون طیب نیا این کار را انجام نداد تا همچنان به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه استقلال به فعالیت خود ادامه دهد.

این در حالی است تقوی‌نژاد مسئولیت‌های بسیار سنگینی را در سازمان امور مالیاتی دارد که حضور وی در جمع اهالی ورزش در برابر این مسئولیت‌ها هیچ ضرورتی ندارد. شفاف‌سازی نظام مالیاتی کشور، اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و رفع موانع آن، ایجاد بسترهای لازم برای ایجاد قانون مالیات بر مجموع درآمد، حل موانع اجرای قانون مالیات بر مسکن و ایجاد راهکارهایی برای جلوگیری از فرار مالیاتی مهم ترین مطالباتی است که جامعه اقتصادی کشور از تقوی نژاد توقع دارند. برخی از این مسائل هم در برنامه های معاون طیب نیا آمده است، اما تقوی‌نژاد در شش ماه اخیر کوچکترین قدمی برای عملی شدن آنها بر نداشته و حالا سودای حضور در رشته پر طرفدار فوتبال را دارد.

مطمئنا حضور در هیات مدیره باشگاه پر طرفداری چون استقلال بخش زیادی از انرژی و ظرفیت یکی از مهم ترین معاونتهای طیب نیا را خواهد گرفت و بخش حساس مالیاتی اقتصاد کشور را با مشکلات زیادی رو به رو خواهد کرد. بنابراین مشخص نیست اصرار بی مورد تقوی نژاد برای حضور در هیات مدیره باشگاه استقلال به چه دلیل است؟

تقوی‌نژاد از زمان حضورش در دولت تدبیر و امید نشان داده که علاقه زیادی به دخالت و نقش آفرینی در ورزش را کشور را دارد. وی در کسوت مدیرعاملی بانک سپه هم به عنوان حامی مالی برنامه پر بیننده نود بدش نمی آمد که در دوربین عادل فردوسی پور دیده شود و چند باری هم صحبتهای وی درباره فوتبال پخش شد.

باید دید با وجود گذشت دو هفته از انتصاب رئیس سازمان امور مالیاتی در هیات مدیره باشگاه استقلال او چه واکنشی نسبت به این مسئله خواهد داشت؟ مشخص نیست در حالیکه خرداد و تیرماه از شلوغ ترین ماههای کاری سازمان مالیاتی است تقوی نژاد چطور میخواهد کارهای هیات مدیره استقلال را به سرانجام برساند؟! هفته گذشته یکی از رسانه‌ها مدعی شد که تقوی نژاد از حضور در هیات مدیره استقلال انصراف داده است، اما این خبر نه توسط وزارت ورزش و جوانان و نه توسط مسئولان سازمان مالیاتی تایید نشد. آیا سکوت این روزهای معاون طیب نیا درباره حضورش در ورزش کشور به معنای چراغ سبز وی به فوتبالی ها برای ماندن خواهد بود؟