به گزارش «نسیم آنلاین»، تحویل پنج هزار واگن باری ساخت روسیه در قالب توافق اعطای یک وام 130 میلیون دلاری این کشور به ایران از امسال آغاز می شود.
روزنامه کامرسانت به نقل از یک مقام شرکت واگن سازی «اورال واگن زاود» طرف قرارداد ساخت پنج هزار واگن نوشت: روسیه این واگن ها را با وام بانک روسی «ونش اکونوم بانک» به ایران تحویل می دهد.
روزنامه روسی نوشت: این نخستین معامله روسیه با ایران پس از لغو تحریم ها و دورنمای معامله های آدو کشور که طرف ایرانی 40 میلیارد دلار اعلام کرده است بستگی به توافق در مورد شرایط وام های صادراتی است.
کامرسانت یادآوری کرد: «دمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه در تازه ترین جلسه دولت که به حوزه ماشین سازیو حمل و نقل اختصاص داشت گفت که در این هفته تصمیم شورای نظارت ونش اکونوم بانک را برای واگذاری سه وام به ایران، قزاقستان و مجارستان را امضا می کند.
مدودیف افزود: وام هایی که به ایران و قزاقستان واگذار می شود برای خرید محصولات اورال واگن زاود (سازنده واگن های باری) و به مجارستان هم برای خرید محصولات کارخانه «مترو واگن ماش» (سازنده قطارهای ویژه مترو) اختصاص می یابد.
کامرسانت به نقل از مقام شرکت واگن سازی «اورال واگن زاود» نوشت: واگن های باری مطابق پیشنهاد سازمان راه آهن ایران ساخته تحویل آن از اول امسال شروع می شود.
پیش تر یک مقام این شرکت بزرگ واگن سازی روسیه اعلام کرده بود که ایران در دوره جدید پس از لغو تحریم ها به 10 هزار واگن جدید نیاز دارد.
بر اساس اطلاعات روزنامه روسی، ایران ظرف پنج سال وام دریافتی ونش اکونوم بانک برای خرید واگن های باری را تسویه خواهد کرد.