جمعه دهم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴:۸ بعد از ظهر

اخبار وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات

داستان هک وب‌سایت وزارت ارتباطات

مرکز ماهر درباره ادعای هک و نفوذ به وب‌سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعیه‌ای صادر کرده و نوشت: در این رویداد هیچ‌گونه نفوذ و دسترسی غیرمجاز و یا اعمال تغییری در محتوای وب‌سایت صورت نگرفت.

خبرنگار «نود اقتصادی» کسب اطلاع کرد؛
ایرانی‌ها سالانه ۲۲ هزار میلیارد تومان برای فاوا هزینه می‌کنند

براساس این گزارش ایرانی در سال ۹۶ حدود ۲۲/۲ هزار میلیارد تومان در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات هزینه‌ کرده‌اند که شامل ۱۵هزار میلیارد تومان برای خدمات فاوا (شامل هزینه‌های مکالمه با همراه، تلفن ثابت و استفاده از اینترنت) و ۷/۲ هزار میلیارد تومان برای تجهیزان فاوا (شامل خرید یا تعمیر لپ‌تاب، کامپیوتر، گوشی موبایل و تب‌لت و...) است.

منابع اعتباری طرح های ساخت ماهواره تامین شد

مرتضی براری افزود: اکنون چندین طرح ماهواره ای در دستور کار مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور قرار دارد که امید می رود امسال با تداوم روند کنونی پیشرفت کار، شاهد اتمام برخی از این طرح ها بوده و بقیه نیز در ابتدای سال آتی به پایان برسند.

هشدار فوری درباره انتشار یک بدافزار جدید در فضای مجازی ایران

مرکز ماهر در هشدار خود آورده: خبرهای دریافتی و رصد و پایش انجام گرفته، خبر از انتشار احتمالی بدافزاروی.پی.ان فیلتر در ساعات و روزهای آینده در کشور می‌دهد و گزارش‌های موجود حاکی از آن است که این بدافزار تاکنون بیش از 500 هزار قربانی در جهان داشته ‌است و این عدد افزایش نیز خواهد داشت.

مردم اختلال در اینترنت خود را گزارش دهند

روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: با توجه به بروز اختلال هایی در ارتباطات سرویس وی پی ان (VPN) به رغم تمهیدات اندیشیده شده برای حفظ پایداری شبکه و جلوگیری از بروز مشکل برای کسب و کارها و دستگاههای اجرایی، درخواست می شود در صورت وجود هرگونه اختلال در ارتباطات موارد را به آدرس رایانامه help@tic.ir ارسال کنند.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی زیان‌ده پاداش می‌گیرند !


نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با «نود اقتصادی»:
عده‌ای از زیر بار تعیین مسئولیت دستمزد 35 درصدی فرار می‌کنند