جمعه دهم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۸:۳۶ بعد از ظهر

اخبار قانون بانکداری بدون ربا

طرح جدید بانکداری وام‌های ربوی را با پوشش اسلامی ادامه خواهد داد/ معلوم نیست به چه دلیل اختیارات رئیس کل بانک مرکزی را افزایش داده‌اند؟

ایرج توتونچیان با بیان اینکه طرح جدید بانکداری مانند قبل، وام‌های ربوی با پوشش اسلامی را ادامه خواهد داد گفت: در این طرح کسی صلاحیت رئیس بانک مرکزی را دارد که چند جایزه نوبل اقتصاد داشته باشد.

تا وقتی قانون بانکداری بدون ربا اجرا نمی شود، باید بر سپرده‌های بانکی مالیات بست

استاد دانشگاه تهران ضمن بیان این نکته که معتقدم بر درآمد سپرده‌های بانکی باید مالیات وضع شود، بیان کرد: هیچ دلیلی وجود ندارد که افرادی بدون ریسک، پول مطمئن گیر بیاورند و مالیات هم ندهند اما عده‌ای که با کار و زحمت به درآمدی می‌رسند مالیات بدهند.

رئیس کانون بانک‌های خصوصی:
بانکداری اسلامی طرحی یکجانبه است/ مدیران بانک‌ها به رئیس مجلس نامه نوشتند

پیشنهاد شبکه بانکی این بوده که بانکداری اسلامی به صورت منطقی از طریق بانک مرکزی تنظیم، تدوین و در دولت بررسی و نهایتا در مجلس مطرح شود، طی این روند خواست فعالان و کارشناسان شبکه بانکی است.

36 سال بی‌توجهی به «قانون بانکداری بدون ربا»

بیش از ۳۵ ســال از تصویب و اجرای قانون بانکداری بدون ربا در ایران میگذرد قانونــی که قرار بــود پایانی بر نظام بهره در بانکداری ایــران و آغازی بر اجرای بانکداری اسلامی باشد و البته پس از پنج سال مورد ارزیابی و بازبینی مجدد قرار گیرد.

«نسیم آنلاین» بررسی کرد؛ اغلب کشورهای اسلامی و غیراسلامی شورای شریعت دارند
چرا اصرار و چرا مخالفت با شورای فقهی؟

اکثر کشورهای اسلامی و غیراسلامی که بانکداری اسلامی را به صورت کلی یا جزئی پیاده کرده اند، در سیستم بانکی خود شورای شریعت دارند...

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی زیان‌ده پاداش می‌گیرند !


نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با «نود اقتصادی»:
عده‌ای از زیر بار تعیین مسئولیت دستمزد 35 درصدی فرار می‌کنند