به گزارش‌«نسیم»، ابوالحسن فیروزآبادی، قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین همایش جهت‌گیری‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رویکرد اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه تا پایان سال اکثر شرکت‌های بزرگ زیرمجموعه با وجود مشکلات تقسیم سود داشته‌اند، گفت:‌ تا پایان سال از تمام مجموعه‌هایی که در زمینه کمک به صندوق‌های چهارگانه تلاش کردند تقدیر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: با وجود شرایط نامناسب اقتصاد جهانی، خوشبختانه شاخص‌های اقتصادی در ایران، مثبت شد و در این خصوص دیدیم که شرکت‌های بزرگی از جمله حمل و نقل دریایی و شرکت ملی نفت‌کش به شرکت‌های سودده اضافه شدند.

فیروزآبادی با بیان اینکه شرایط نامناسب اقتصادی مانع از توسعه فعالیت‌های بنگاه‌های زیر مجموعه نشد، گفت: هیچ‌یک از طرح‌های توسعه‌ای متوقف نشده است و در این زمینه پروژه‌های جدیدی هم اضافه خواهد شد که تا پایان عمر دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: پروژه‌هایی همچون فولاد خوزستان، رایتل و فولاد صبانور و فولاد خراسان در این دولت آغاز شده‌اند و علاوه بر این پروژه ستاره خلیج فارس با سرعت بیشتری در حال پیشروی است.

قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه سال 94 به لحاظ اقتصادی سال پربرکتی خواهد بود، گفت: همان طور که از عنوان همایش پیداست، توسعه متوقف نخواهد شد و مجموعه‌ بنگاه‌های اقتصادی به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه مجموعه چهار صندوق زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودجه 60 هزار میلیارد تومانی دارد، گفت: عمده منابع این بودجه در صندوق تأمین اجتماعی متمرکز شده و مابقی صندوق‌ها به میزان کمتری گردش فعالیت دارند.

فیروزآبادی با اشاره به چهار صندوق تأمین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگان فولاد و صندوق روستاییان و عشایر، تصریح کرد: هم‌اکنون 14 میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش بیمه‌ای صندوق تأمین اجتماعی قرار دارند و 3 میلیون و 500 هزار نفر به طور مستقیم حقوق دریافت می‌کنند.

فیروزآبادی گفت: سال گذشته 35 هزار میلیارد تومان از محل حق بیمه پول دریافت کردیم، گفت: در سال جاری دیدیم که اختلال در ورودی یکی از صندوق‌ها (صندوق بازنشستگی فولاد) منجر به ایجاد معوقات در پرداخت حقوق بازنشستگان شد که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده این معوقات به روز شد و تا پایان هفته هم عیدی این افراد پرداخت خواهد شد.

قائم مقام وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تأمین نقدینگی در شرایط عدم تعادل در اقتصاد، کار بسیار دشواری است، گفت: در این زمینه از بانک‌هایی که به مجموعه وزارتخانه در راستای پیشبرد اهداف کمک کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی یکی از سیاست‌های وزارتخانه را عدم فروش دارایی‌ها برای تأمین نقدینگی عنوان کرد و گفت: سعی داریم، از محل فعالیت‌های اقتصادی، عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.