وزیر اسبق نفت ایران گفت که عدم شناخت سیاست های جهانی و فقدان توان سیاسی و نبود حضور جدی  و مدت دار در صنعت نفت را از جمله دلایل شکست برنامه های نماینده ایران در هیات عامل اوپک خواهد بود.

غرضی، با بیان اینکه افرادی که بیرون از وزارت نفت به این وزارتخانه تزریق می شوند  به طور معمول موفق عمل نمی کنند، تصریح کرد: استفاده از مدیران بیرون از وزارت نفت به ضرر وزارتخانه و صنعت نفت کشور است.

به گفته وی، سازمان اوپک اساسنامه ای قوی داشته ودرصورتی که این اساسنامه از سوی نمایندگان درهیات عامل اوپک به خوبی مورد استفاده قرارگیرد، می توان با یاوران اوپک، عربستان را تحت فشار قرار و تولید نفت را کاهش داد.

وزیر اسبق نفت،تزریق برخی از نیروهای  فاقد توان تخصصی به وزارت نفت را ناشی از نفوذ تعارفات ورودربایستی ها ارزیابی کرد وگفت که  عدم شناخت  نفت و سیاست های  بین الملل سبب خواهد شد که هیات عامل اوپک از پس کارشناسان نفت سایر کشورها برنیاید.

به گفته غرضی، وزیر نفت چون از ناحیه رئیس جمهوری انتخاب می شود می تواند فردی غیر از صنعت نفت باشد اما  معاونین و مدیران این وزارتخانه حتما باید افرادی فعال، توانمند، و متخصص در صنعت نفت باشند.