حمید پورمحمدی در گفتگو رادیویی، افزود: رویکرد اقتصاد مقاومتی این است که از همه ظرفیت ها و فرصت ها در همه جای کشور به خوبی برای تولید ثروت استفاده کنیم.

وی گفت: کشور ما در عرصه های اقتصادی و جغرافیایی مزیت ها و استعدادهای سرشار معنوی، مادی، ذخائر، منابع غنی و متنوع دارد و باید بتوانیم از همه این فرصتها استفاده بهینه کنیم.

پورمحمدی افزود: دولت یازدهم نیز اعتقاد دارد اقتصاد مقاومتی زمانی مستقر می شود که همه مردم و بخش های اقتصادی اعم از دولتی، عمومی، خصوصی و تعاونی در تولید ثروت نقش آفرین شوند زیرا به آمایش سرزمین در برنامه ریزی های توسعه نیاز داریم.

وی گفت: از دستاوردهای قابل پیش بینی اقتصاد مقاومتی می توان به رشد پایدار و ارتقای شاخص های مقاومت اقتصادی و اهداف سند چشم انداز بیست ساله اشاره کرد و باید همه امکانات و منابع مالی و سرمایه های انسانی و علمی کشور فعال شود و توسعه کارآفرینی مدنظر باشد.

به گفته پورمحمدی، همچنین اقتصاد دانش بنیان و نوآوری، رشد بهره وری، افزایش رقابت پذیری اقتصاد و ظرفیت و قابلیت های متنوع جغرافیایی و مزیت های مناطق کشور در اولویت خواهد بود که خوشبختانه همه این موارد در سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است.

دبیر ستاد تدوین برنامه ششم توسعه توجه به جغرافیای سرزمین در تدوین برنامه توسعه را از اولویت های مهم اعلام کرد و گفت: مزیت های متنوع برای ایجاد قطب های توسعه در مناطق مختلف سرزمین وجود دارد و برای بهره مندی از این مزیت ها باید به همه جغرافیای کشور توجه کنیم.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنی است که همه مردم اعم از شهری، روستایی و عشایری و تمام بخش های اقتصادی اعم از دولتی، عمومی، خصوصی و همه مکان های اقتصادی در سراسر کشور مورد توجه باشد.

پورمحمدی اظهار داشت: تدوین برنامه مطلوب و مدیریت توسعه کشور نیازمند توجه کافی به نقش جغرافیا، سرزمین و بعد مکان است.

وی گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه و مواد 181تا 184 هم به آمایش سرزمین اشاره و در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی هم ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استان ها و بکارگیری ظرفیت و قابلیت های متنوع در جغرافیای مزیت مناطق کشور مورد تاکید قرار گرفته شده است.