به گزارش «نود اقتصادی»، محمدعلی وکیلی، عضو فراکسیون امید مجلس، اظهار داشت: در مورد افزایش قیمت بنزین چند پیشنهاد دارم. اول اینکه پیشنهاد می‌‌‏کنم در جلسه یکشنبه مجلس، مسئولان مربوطه دلایل چنین تصمیم مهم در این شرایط حساس را بیان کنند. اگر بنا بر بی‏توجهی به نظر مجلس بود چرا در دو مرحله رایی استمزاجی گرفتید. شرایط به گونه‏ای نیست که بتوان هیچ فشار دیگری را بر مردم تحمیل کرد.

وی گفت: دوم این که اگر دلیل این تصمیم، افزایش درآمد دولت و جبران کسری بودجه باشد اصلا این تصمیم موجه نیست چراکه جیب ملت توان جبران کسری دولت را ندارد. اما اگر مطابق ادعای دولت، این کار به هدف کنترل مصرف و کمک به خانوارهای ایرانی انجام گرفته است، آنگاه مبلغ اعلامی جهت پرداخت به مردم، بسیار کمتر از درآمد حاصل و آثار تورمی مترتب بر این تصمیم است.

در واقع حداقل سرانه پرداختی می‏بایست بدون لحاظ یارانه جاری مبلغی حدود هشتادهزارتومان به ازای هر نفر تا سقف پنج نفر در یک خانواده باشد.

این نماینده در پایان افزود: سوم این که  بنا بود ابتدا امکانات گازسوزکردن خودروها از طریق تسهیلات ارزان فراهم و جایگاه‏های کافی تزریق گاز پیش‏بینی شود و همچنین ناوگان عمومی شهری فراهم آید. با این مقدمات و آن شرایط این اقدام می‏بایست انجام گیرد. اینکه فکر کنیم بدون رعایت مقدمات و موقعیت و توان مردم تنها با روش شوک‏درمانی مسئله را حل کرده‏ایم خود نوعی خام‌‏اندیشی است.