به گزارش «نود اقتصادی»، «محمد اسلامی» در حاشیه جلسه شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران گفت: در شهرسازی ریل پایه، آلودگی و ترافیک در کلانشهرها باید کاهش یابد و با تدابیری تردد با خودرو  به حداقل برسد.
وی اظهار داشت: در این راستا بر اساس مصوبات قانونی که داشتیم، شرکت قطارهای حومه ای را امسال تاسیس می کنیم و مقدمات آن فراهم شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در مشارکت با شهرداری ها، قطارهای حومه ای فعال می شوند و مردم را از شهرهای حومه به پایتخت و کلانشهرها منتقل کنند.
اسلامی یادآورشد: در شهرسازی، دوره های تهیه و تصویب طرح های جامع زمان بر بود و با تغییراتی که در رابطه با شرح خدمات برای مهندسان مشاور برنامه ریزی کردیم به نکات اصلی که امروز گریبانگیر مردم در شهرها است توجه می کنیم و روش سنتی را ادامه نمی دهیم. 

وی اظهار داشت: این امر موجب می شود خودروهای کمتری به مراکز استان ها و کلانشهرها تردد داشته باشند.
وزیر راه و شهرسازی درباره موضوع دیگری که در جلسه شورای عالی استان ها مطرح شد، گفت: ارتباطات برون شهری و درون شهری با ایستگاه های تبادلی که قطار از بیرون شهر به داخل شهر منتقل می کند، باید مورد حمایت شهرداری ها و شوراهای شهر قرار گیرد.
اسلامی با تاکید بر اینکه همه نیازهای مردم در ایستگاه هایی که مقصدشان است باید برآورده شود، افزود: به منظور کاهش تردد پراکنده، دولت باید خدماتی در این ایستگاه ها به مردم ارائه دهد و پشتیبانی هایی برای زندگی آنها وجود داشته باشد.
به گفته این مقام مسئول، در زمان حاضر، فقط یک محور به سمت ورامین و گرمسار که نیمی از آن در حال استفاده است ۴۰۰ هزار نفر را  جا به جا می کند.

منبع:ایرنا