به گزارش «نود اقتصادی»، محمد اسلامی در حاشیه هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده در هتل پاسیان اوین در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت قیمت و ثبت نام مسکن ملی اظهار کرد: ثبت نام مسکن ملی به صورت آزمایشی در کرمان آغاز شد تا بتوانیم ضمن آسیب‌شناسی سامانه بتوانیم همه مقدمات و اقدامات لازم را برای ثبت نام مردم فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ۱۰ استان دیگر در کشور در طرح اقدام مسکن ملی قرار گرفته‌اند که در این میان سه استان از شنبه در سامانه می‌توانند نسبت به تهیه و اسکن مدارک لازم اقدام کنند و از فردا ثبت نام آنها آغاز می‌شود و به تدریج بقیه استان‌ها نیز در این طرح وارد می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا مشخص نشدن قیمت قطعی مسکن ملی باعث بالا رفتن قیمت آن از سوی سازندگان نمی‌شود؟ اظهار کرد: قیمت مسکن ملی مشخص است و به هنگام انعقاد قرارداد با مردم اعلام می‌شود اما به صورت کلی حداکثر قیمت آنها متری ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است که البته در کلانشهرها متفاوت بوده و قیمت مسکن ملی به هنگام عقد قرارداد با مردم مشخص می‌شود.

اسلامی ادامه داد: در اکثر قریب به اتفاق کلانشهرها نیز قیمت نباید بیشتر از ۳.۵ میلیون تومان باشد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن گفت:‌ یکی از اهداف اصلی در این طرح شناسایی متقاضیان واقعی مسکن است تا بتوانیم زمین کافی در اختیار مردم قرار دهیم و آنها به خانه‌هایشان برسند.

وی بیان کرد: در این طرح به چند صورت عمل می‌کنیم آنهایی که زمین نداشته باشند در اختیارشان قرار می‌دهیم یا آنکه به شرکت‌های سازنده زمین می‌دهیم تا خودشان به صورت مستقیم با مردم وارد قرارداد شوند در شرایطی که مردم خودشان زمین دارند مانند بافت‌های فرسوده نیز به آنها پروانه ساخت رایگان و تسهیلات می‌دهیم که تاکنون ۲۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات اقدام کرده‌اند همچنین صندوق پس‌انداز یکم را به این طرح متصل کردیم و تاکنون ۳۴۰ هزار نفر در این قالب قرار گرفته‌اند.

منبع: ایسنا