به گزارش «نود اقتصادی»، وحید شقاقی شهری اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور چندی پیش اعلام کردند که ایجاد ۸۴۰ هزار شغل در فصل تابستان نشان دهنده پویایی و گردن کلفت بودن اقتصاد کشور است. با توجه به اینکه اشتغال در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات ایجاد می‌شود و نرخ رشد اقتصادی این بخش‌ها هم صفر و یا منفی گزارش شده است حالا پرسش این است که با این اوضاع نامناسب رشد اقتصادی در بخش‌های مختلف این اشتغال چگونه ایجاد شده است؟
برای ایجاد بیش از ۸۴۳ هزار شغل باید نرخ رشد اقتصاد ایران بیش از ۸ درصد بوده باشد، حال آنکه آمار‌های رسمی منتشر شده پیرامون نرخ رشد اقتصادی این موضوع را نشان نمی‌دهد؛ بنابراین طبق آمار‌های رسمی منتشر شده هیچگونه پشتیبانی برای این آمار ارائه شده پیرامون رشد اشتغال وجود ندارد.
به نظر من دولت باید برای آمار اشتغالی که اعلام کرده است، یک گزارش تحلیلی آماده و منتشر کند و به صورت جزئی بگوید که این ۸۴۰ هزار شغل در کدام بخش‌ها و به چه میزان ایجاد شده است و چرا این ایجاد اشتغال خود را در آمار‌های رشد اقتصادی نشان نمی‌دهد. به عنوان مثال در بخش خدمات چقدر شغل ایجاد شده است و چرا این ایجاد شغل، خود را در رشد این بخش نشان نمی‌دهد؟