«نود اقتصادی»- دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران اعلام کرده که با پیگیری‌های مستمر مدیران شرکت‌های بیمه‌ای و مدیر جدید کارگزاری شرکت سایپا، بدهی این کارگزاری به شرکت‌های بیمه‌ای تعیین تکلیف شده و در حال حاضر صدور بیمه نامه خودروهای صفر کیلومتر سایپا روند عادی به خود گرفته است.

سید محمد کریمی درگفتگو با «نود اقتصادی» خبر داده که سامانه‌ای هم توسط کارگزاری شرکت سایپا در حال راه‌اندازی بوده که بر حسب ادعای این کارگزاری در ارائه خدمات بهتر صدور بیمه نامه موثر خواهد بود هر چند که راه‌اندازی نهایی این سامانه باید به تایید بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران برسد.

وی در خصوص تایید صلاحیت افراد بازنشسته در سمت مدیریت عاملی شرکت‌های بیمه‌ای توسط نهاد ناظر، اذعان داشت که نهاد ناظر براساس مقررات عمل خواهد کرد و بازنشستگان هم بعنوان گنجینه‌های صنعت، صاحب تجاربی هستند که کنار گذاشتن این سرمایه‌ها منطقی نیست!

به گفته کریمی، آن دسته از بازنشستگانی که علاقمند به ادامه اثر بخشی خود درصنعت بیمه بوده و توسط مدیران ارشد و سهامداران به همکاری دعوت می‌شوند، بهتر است درسمت های غیر اجرائی اشتغال داشته باشند اما اگر توانائی امور اجرائی را دارند چه بهتر که از افراد خبره و امتحان پس داده استفاده شود.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در باره رقم بدهی شرکت های بیمه ای به سندیکای بیمه گران ایران بابت حق عضویت تصریح کرد که بسیاری از شرکت ها تمامی حق عضویت خود را پرداخته اند وپس ازانتخابات دبیر کلی سندیکای بیمه گران ایران هم با پیگیری انجام شده در شرف پرداخت هستند و هیچ مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.

وی یادآورشد که نحوه برخورد با متخلفین احتمالی شرکت‌ها را اساسنامه تعیین تکلیف کرده، بنابراین در صورت بروز تخلف، قطعا مراتب در هیئت رئیسه و شورای عمومی سندیکا مطرح خواهد شد و هرطور تصمیم گیری شد اطلاع رسانی خواهد شد.

کریمی گفته است که منطق بیمه در بسیاری از امور بیمه گری و رشته های بیمه ای کسب درآمد وسود نیست اما اموراداره مطلوب شرکت های بیمه ای براستفاده از سرمایه گذاری متمرکز بوده که نقدینگی شرکتها از زمان دریافت حق بیمه تا زمان پرداخت خسارت در قالب آئین نامه های شورای عالی بیمه بایدانجام شود و در حال حاضر نیز هر شرکت دارای حداقل یک آکچوئر بوده که با هماهنگی مدیران فنی نرخ های مناسب به بیمه گذار داده می شود و بیمه مرکزی هم نظارت کامل دارد.

وی، تاکید کرد که سندیکای بیمه گران ایران توصیه می‌کند که نرخها متناسب ارائه شود و شرکتها از رقابتهای غیر اصولی پرهیز کنند.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران درباره کاهش ذخایر شرکت های بیمه ای افزود که ذخائر نکته اتکای شرکتهای بیمه ای و پشتوانه مالی آنها است،بنابراین اطلاع رسمی به سندیکا نرسیده که ذخائر کم شده و ادامه داد که علاوه بر دقت مدیران، سهامداران، امور مالیاتی و بخصوص بیمه مرکزی توجه ویژه در این زمینه دارند.

وی، گفت که توسعه بیمه و رسیدن به ضریب نفوذ قابل قبول از وظایف تمامی ارکان و اجزای صنعت بیمه از جمله نهاد ناظر بوده که توفیقات خوبی هم حاصل شده هر چند که پرداخت بموقع خسارت از مباحث جدی تمامی دست اندرکاران صنعت بوده بنابراین نمی توان یک مصداق را به کل صنعت تعمیم داد.