به گزارش «نود اقتصادی» سیدحمید حسینی گفت: شلوغی‌های اخیر در کشور عراق اگر چه در کوتاه‌مدت ممکن است به صادرات ما لطمه بزند اما هر اصلاحاتی که در عراق انجام شود، به علت اینکه ما حضور پررنگی در بازار عراق داریم در درازمدت می‌تواند به نفع ما تمام شود.

وی افزود: ما نگران اینکه در عراق اصلاحاتی صورت بگیرد و تغییر و تحولاتی ایجاد شود نیستیم. ما تنها کشوری هستیم که هیچ مشکلی با عراق نداریم.

این عضو اتاق بازرگانی گفت: عراق با کویت بر سر مرزهای آبی و دریایی درگیر است و به سازمان ملل هم شکایت کرده است. با عربستان بر سر داعش مشکل دارند و هنوز پس از دو سال، مرز و گمرک زمینی عراق و عربستان افتتاح نشده است. با اردن به علت اینکه بسیاری از طرفداران صدام و مخالفان حکومت کنونی در اردن مستقر هستند، مشکلاتی دارند. با ترکیه نیز بر سر سد ایلیسو و مسائل تاریخی مشکلاتی دارند.
 
حسینی بیان کرد: هیچ بهانه‌ای برای تحریک افکار عمومی علیه ایران وجود ندارد و یکی از علت‌هایی که محور غربی-عربی دارد تلاش می‌کند که این تظاهرات را علیه ایران جلوه دهد و بگوید که دست‌اندرکاران حکومت عراق همگی دست‌نشانده ایران هستند.

وی گفت: بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم عراق شیعه هستند و در فاصه دو ساعته با مرزهای ایران زندگی می‌کنند. در عین حال به ایران علاقه‌مند هستند و سالانه دو تا سه میلیون نفر عراقی از ایران بازدید می‌کنند.