به گزارش «نود اقتصادی» علی دینی اقتصاددان و عضو هیات علمی موسسه پژوهش‌های بازرگانی که نامش در بین امضا کنندگان نامه حمایت از حسن روحانی در اردیبهشت ماه ۹۶ دیده می شود در خصوص این نامه به خبرنگار «نود اقتصادی» گفت: من دو سال پیش اصلا در جریان این نامه نبودم و اسمم را بعدا در نامه دیدم.

 وی در خصوص عملکرد دولت بیان کرد: دولت خودش به تنهایی کاره‌ای نیست، دولت جزئی از یک سیستم حاکمیتی کامل است، بنابراین بخش عمده‌ای از مشکلات از آنجا ناشی می شود.

 این اقتصاددان عنوان کرد: اگر این دولت برود و هر دولت دیگری بیاید تقریبا داستان مشکلات اقتصادی به همین شکل است. تا ریشه اصلی مشکلات حل نشود، داستان به همین منوال خواهد بود.

 دینی در پاسخ به این سوال که تاثیر تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی بیشتر است یا تاثیر مدیریت داخلی کشور عنوان کرد: مشکلات داخلی و تحریم‌ها مرتبط بهم است و دو روی مقابل یک سکه هستند. کلیت نظام حکمرانی در ایران نظام تو در تو است و مراکز قدرت در آن متعدد بوده و دارای یک تفکر سنت گرای تجدد ستیز است. بنابراین هم در داخل نمی‌تواند مشکلات را حل کند و هم در عرصه سیاست خارجی چالش‌های جدی را ایجاد می‌کند. 

 وی در پایان گفت: ممکن است دولتی بخواهد این مشکلات را حل کند ولی توانش را نداشته باشد، چون کلیت سیستم این اجازه را به او نمی‌دهد.