به گزارش «نود اقتصادی» به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا،دکتر غلامرضا سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی در این مراسم ضمن تبریک شصتمین سالگرد تأسیس بیمه آسیا اظهار داشت: بیمه آسیا دوران میانسالی خود را سپری می کند و مدیران و کارکنان این شرکت باید با تکیه بر نوآوری و خلاقیت، خون تازه ای در رگهای این شرکت جاری کنند.
ایشان با اشاره به تجربه بیش از نیم قرن مدیران شرکت بیمه آسیا افزود: این تجربه می تواند علاوه بر ارتقای سطح کیفی این شرکت، به بالابردن ضریب تجربه صنعت بیمه نیز کمک کند.
 رییس کل بیمه مرکزی ضمن تقدیر از عملکرد شرکت بیمه آسیا، به فضای رقابتی بازار بیمه کشور اشاره کرد و گفت: شرکت‌های بیمه با سابقه، باید خود را به ابزارهای نوین و فناوری‌های روز مجهز کنند تا از قافله رقابت با شرکتهای بیمه تازه نفس جا نمانند، زیرا با ورود استارتاپ ها معادلات بازار بیمه تغییر خواهد کرد.
 وی کسب رتبه های نخست برای شرکت‌های بیمه را  یک افتخار عنوان کرد و افزود: حفظ این رتبه ها به توانی مضاعف نیاز دارد که همه ارکان شرکت باید برای حفظ آن تلاش کنند.
بهره گیری از ظرفیت های نیروی انسانی جوان، توانمند و با انگیزه در راستای توسعه صنعت بیمه، اعلام اقتدار، توانمندی و ابراز وجود صنعت بیمه با پرداخت بیش از 90 درصد از خسارت های حادثه سیل در مدت زمان کوتاه، ابراز خرسندی از نگاه مثبت دولت و مجلس در راستای پی گیری فرآیند همگانی سازی بیمه حوادث در کشور و رشد احتمالی 65 هزار میلیاردی پرتفوی صنعت بیمه، تلاش در راستای کاهش ضریب خسارت رشته های زیان ده به کمتر از صد در صد و سوددهی، تأکید بر ضرورت کاهش تصدی گری نهاد ناظر از سندیکای بیمه گران و دعوت از انجمن های حرفه ای و نهادهای مرتبط به منظور همکاری در مأموریت های بیمه مرکزی، یاد کردن نمایندگان و کارگزاران به عنوان شبکه ارزش آفرین صنعت بیمه، تقویت صنعت بیمه در اقتصاد کلان کشور بیش از پیش با حمایت تمامی ارکان صنعت بیمه و جلب رضایت بیمه گذاران و ... از دیگر موارد مورد اشاره رییس کل بیمه مرکزی در این مراسم بود.
مسعود بادین، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا سربلندی و پیشتازی بیمه آسیا در شش دهه پرفراز و نشیب را مرهون لطف الهی و تلاش و همکاری مدیران، کارکنان، نمایندگان و بیمه گذاران وفادار خانواده بزرگ بیمه آسیا عنوان کرد و افزود: در دهه هفتم از فعالیت شرکت، تلاش خواهیم کرد تا همچنان صیانت از حقوق بیمه گذاران با رعایت اصول حرفه ای بیمه گری و پرداخت سریع و آسان خسارت را به عنوان یک رسالت بنیادین و باور عمیق در سرلوحه فعالیت خویش قرار دهیم.
ایشان در ادامه با ارائه آمار و عملکرد بیمه­ آسیا در سال 1397 و  ابراز خشنودی از روند رو به رشد بیمه آسیا به اهم اقدامات و افتخارات بیمه آسیا در سال 1397 از جمله پرداخت روزانه 81 میلیارد ریال خسارت، افتتاح مجتمع تخصصی بیمه های زندگی، راه اندازی مجتمع تخصصی پرداخت خسارت خودروهای سنگین، افتتاح واحد خسارت مشکین شهر، برگزاری سومین جشنواره فروش بیمه های عمر و پس انداز، ارائه طرح جدید بیمه ای زرین، کسب سطح یک توانگری مالی، کسب رتبه اول گروه موسسات بیمه ای یکصد شرکت برتر کشور برای پنجمین سال متوالی، ساخت و تحویل یک باب مدرسه در استان سیستان و بلوچستان و شروع به ساخت دو باب مدرسه در استان های آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی، خرید و افتتاح شعبه ورامین و پرداخت بزرگ ترین سرمایه بیمه عمر و پس انداز صنعت بیمه کشور اشاره کرد.
نایب رییس هیأت مدیره بیمه آسیا برنامه های آتی شرکت را اصلاح ترکیب پرتفوی، فروش بیمه های خرد در سطح کلان، تمرکز بر توسعه و فروش بیمه های زندگی و جذب نمایندگان بیمه های زندگی با توجه به اجرایی شدن آیین نامه شماره 96، برگزاری مجامع فصلی شعب، پی گیری وصول مطالبات، جدیت در کنترل و نظارت و تأکید بر تداوم آموزش پایه ای و فنی در تمامی سطوح سازمانی اعلام کرد.
حجت الاسلام ثقفی، مشاور وزیر و مسول هماهنگی دفتر امور ایثارگران وزارت امور اقتصاد و دارایی و معصوم ضمیری، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه پاسارگاد و مدیرعامل پیشین بیمه آسیا از مهمانان ویژه این مراسم بودند که طی سخنانی از عملکرد و روند رو به رشد بیمه آسیا ابراز خرسندی کردند.
رونمایی از تمبر اختصاصی شصتمین سال تأسیس بیمه آسیا و برش کیک ویژه سالگرد بیمه‌آسیا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که با حضور مدیرعامل بیمه‌آسیا، رئیس کل بیمه مرکزی،نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ... برگزار شد.