«نود اقتصادی»- با گذشت دو ماه از انتصاب علی شیرکانی به عنوان سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، بررسی‌های خبرنگار «نود اقتصادی» نشان می‌دهد که او به جز ریاست دبیر خانه هیئت امنا در تامین اجتماعی، سابقه کار مرتبطی با سمت فعلی خود در صندوق بیمه عشایر ندارد!

از جمله شرایط  مورد نیاز برای انتصاب در مدیریت عاملی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر داشتن پنج سال سابقه کار تخصصی در رشته‌های اقتصاد یا بیمه  است. هر چند که سابقه شیرکانی به دبیرخانه هیئت امنا باز می‌گردد که یک نقش هماهنگ کننده بوده و این سمت هم برای گرفتن شرایط سمت جدید کافی نیست.

شیرکانی، فاقد رزومه قابل توجه بوده و وظایف ذاتی دبیرخانه هیئت امنا را به عنوان رزومه خود در سایت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لیست کرده است.

از شیرکانی به عنوان دوست نزدیک احمد میدری معاون رفاه وزیر کار یاد می‌کنند که او را در زمان وزارت علی ربیعی بر وزارت کار به عنوان رئیس دبیرخانه هیئت امنای تامین اجتماعی منصوب کرد.

از نگاه برخی، علی شیرکانی فاقد شرایط لازم مندرج در تبصره ۱ ماده ۱۷قانون نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی است. مدرک تحصیلی او با شغل کنونی اش در صندوق عشایر مرتبط نبوده بنابراین باید دید محمد شریعتمداری او را در این صندوق نگه خواهد داشت؟