مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه آسیا با حضور 91 درصد سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بیمه آسیا، نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان حسابرسی برگزار شد و صورت های مالی سال 1397 این شرکت به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، مسعود بادین نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا با استناد به گزارش ارائه شده هیأت مدیره به مجمع  و سهامداران، تولید حق بیمه در سال 1397 را بالغ بر 44،373 میلیارد ریال اعلام کرد  و افزود: تولید حق بیمه با در نظر گرفتن الگوی اصلاح ساختار پورتفوی بیمه ای، نسبت به سال 1396، 27 درصد رشد داشته است.

نایب رییس هیأت مدیره بیمه آسیا با اشاره به نسبت خسارت 67 درصدی پرداخت خسارت در سال 1397 اظهار داشت: شرکت بیمه آسیا در سال 1397 بالغ بر 29،557 میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران و زیان دیدگان پرداخت کرده است.

مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به سهم 10/2 (ده و دو دهم) درصدی بیمه آسیا از کل بازار بیمه و 15درصدی از بازار بیمه خصوصی کشور اظهار امیدواری کرد که روند رو به رشد سهم بیمه آسیا از صنعت بیمه کشور در سال 1398 بیش از پیش ادامه داشته باشد.

در ادامه حسابرس و بازرس قانونی به ارائه گزارشی از عملکرد بیمه آسیا در سال 1397 پرداخت و مدیر امور مالی بیمه آسیا با ارائه دلایل و مستندات، پاسخگوی بندهای گزارش حسابرس بود.

تصویب صورت های مالی سال 1397، تقسیم 120 ریال سود بابت هر سهم بین سهامداران  بیمه آسیا و تصویب بودجه به منظور ایفای تعهدات اجتماعی به اتفاق آرای حاضرین، بخش بعدی مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه آسیا بود.

همچنین در این مجمع سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های بیمه آسیا تعیین شدند.