«نود اقتصادی»- منصور بیطرف- فراکسیونی که آقای الیاس حضرتی عضو آن بود به استیضاح رای منفی داده بود و در آخر سر هم این رای را داد، اما روابط تشکیلاتی ایجاب می‌کرد که آقای حضرتی هم نه‌تنها رای منفی بدهد بلکه حتی در موافق با استیضاح هم سخنرانی نکند. ولی او نه‌تنها به این روابط تن در‌نداد بلکه از فراکسیون هم بیرون آمد تا بتواند آزادانه سخنرانی خود را بکند، ‌سخنرانی‌ای که بنا به گواه شاهدان و کارشناسان بیشترین تاثیر را در برکناری مسعود کرباسیان داشت.

پیام این کار الیاس حضرتی به اصلاح‌طلبان یک چیز بود، «معیشت مردم را فدای آرزوهای خود نکنید.»هر‌چند که شاید بازخورد سخنرانی و کار آقای حضرتی به مذاق اصلاح‌طلبان خوش نیاید اما قاطبه مردم به حمایت از آن برخاستند.

در عرصه فعلی سیاسی کشور که مردم روزانه با افزایش بی‌محابای قیمت‌ها مواجه هستند و کمبود دارو آنها را کلافه کرده است، در عرصه‌ای که قدرت خرید مردم طی یک سال یک‌سوم کاهش یافته، در عرصه‌ای که درب تولیدی‌ها به دلایل مهم‌تر از تحریم، ‌بورکراسی حاکم بر دستگاه‌ها بسته می‌شود و خیل کارگران آن به کارگران بیکار افزوده می‌شود و بالاخره در عرصه‌ای که زنجیره مصرف و تولید پاره شده و همه زیان می‌بینند، حمایت از دستگاهی که برنامه‌ای برای رفع این بحران‌ها نداشته و ندارد و مسوول آن صرفا بر مبنای دوستی‌ها و لابی‌گری‌ها پایدار مانده چه طرفه‌ای برای مردم دارد؟