دکتر قدرت اله امام وردی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص سوال از رئیس جمهور در مورد عدم توفیق دولت در مدیریت قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: داستان قاچاق و ارز دو مقوله جداگانه است. اراده‌ای برای مبارزه با قاچاق وجود ندارد.
وی افزود: وجود ارز چند نرخی در سیاست‌گذاری‌های نشان می‌دهد که دولت ار رانت ‌موجود در آن راضی بوده و این کاملا طبیعی است که نخواهند با قاچاق مبارزه کند. ریشه فساد از خود دولت است.
این اقتصاددان به محور دیگر سوال از رئیس جمهور در مورد بی برنامگی دولت برای کاهش بیکاری اشاره و عنوان کرد: دولت زمانی می‌تواند نرخ بیکاری را کاهش دهد که اقتصاد از حالت رکود خارج شده باشد و به سمت پویایی و تولید رفته باشد. وقتی رونق اقتصاد اتفاق نمی‌افتد و حتی رشد منفی داریم و حرکتی در اقتصاد مشاهده نمی‌شود چطور ممکن است بیکاری کاهش یابد؟
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد به کاهش ارزش پول ملی به عنوان یکی دیگر از محورهای سوال از رئیس جمهور اشاره و تاکید کرد: اینکه ارزش پول ملی ما کاسته شده ربط به بنیه و پشتیبانی اقتصادی ما دارد. وقتی اقتصاد یک کشور نابسامان می‌شود و رو به افول است و تولید انجام نمی‌شود طبیعی است که ارزش پول ملی کاهش پیدا می‌کند.

گفتگو از یگانه عسگری