«نود اقتصادی»- مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل و مسئول سابق خرید هواپیماهای پسابرجامی، خود را فردی عاشق کشور و متعهد به نسل‌های بعدی دانسته  و گفته است که در حال حاضر، دو وزارتخانه دیگر، به صورت رایگان از او خدمات مشاوره‌ای دریافت می‌کنند، بنابراین به هیچ عنوان بنایی برای رفتن از کشور ندارد.

اصغر فخریه کاشان درگفتگو با «نود اقتصادی» اذغان داشته است که اگر در کل کشور، از 10 سال قبل بدین سو، حتی یک شرکت به نام او، اعضای نزدیک خانواده و حتی فرزندان او ثبت شده باشد، آن را اعلام کنند و حاضر است که حتی محاکمه شود.

وی با بیان اینکه چند سال قبل از آمدن به وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از بانک صادرات عضو هیات مدیره پتروشیمی زنجان بوده، توضیح داد که پیش از آمدن به وزارت راه وشهرسازی به نمایندگی از برخی موسسات در هیات مدیره برخی شرکت‌ها بوده که در زمان پیوستن به وزارت راه و شهرسازی تمامی این مسئولیت‌ها را پس داده است.

به گفته فخریه کاشان، در طول مدت خدمت در وزارت راه شهرسازی، عضویت در هیات مدیره و یا نمایندگی هیچ یک از آنها را در سایر شرکت‌ها ادامه نداده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی از اینکه برخی رسانه‌ها ادعای سهامداری او در تعدادی از شرکت‌ها را داشته‌اند، ابراز حیرت کرد و توضیح داد که در هنگام عضویت در هیات مدیره شرکت‌ها پیش از پیوستن به وزارت راه و شهر سازی، طبق قانون تجارت یک سهم مدیریتی به امانت به او انتقال یافته که پس از جدا شدن از آن هیات مدیره‌ها، آن تک سهم مدیریتی را هم پس داده است.

قائم مقام سابق وزیر راه و شهرسازی درامور بین الملل، گفته است که در راستای احترام به بخشنامه ابلاغی سازمان امور استخدامی از سمت قائم مقامی کناره گرفته، اذعان داشت که به صورت پاره وقت به همکاری خود با وزارت راه وشهرسازی و با هدف  به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه تمامی چون خرید هواپیمای ایرباس و بوئینگ و نوسازی  ناوگان ریلی ادامه خواهد داد و تاکیدکرد که همکاری او با این وزارتخانه به صورت پاره وقت است.

وی پیش بینی کرد که در شرایط فعلی و با کناره گیری ترامپ از برجام، درصورت همراهی اروپا، ایران فقط به هواپیمای ایرباس دسترسی خواهد داشت و نه بوئینگ!

فخریه کاشان ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا را فردی قلدر و غیرقانون مدار برشمرد که می‌کوشد با هر روشی و روی هر چیزی تاثیر خود را بگذارد که نمونه بارز آن، گرفتن پول ازعربستان به بهانه مراقبت از آن کشور است.