به گزارش «نود اقتصادی»، حسن روحانی روز دوشنبه در وزارت اقتصاد نسبت به تغییرات لایحه بودجه ۱۳۹۷ در مجلس واکنش نشان داد و گفت: در این بودجه تبصره‌هایی پیش‌بینی کردیم که فقر مطلق را از بین ببریم و اگر نمایندگان مجلس نخواهند پای آن بایستند و دست دولت را ببندند، یا باید راه‌حل جایگزین بهتری ارائه دهند و یا خودشان پاسخگوی مردم باشند.
به گزارش «نود اقتصادی»، انتقادات روز دوشنبه حسن روحانی از تغییرات لایحه بودجه ۱۳۹۷ در مجلس و استدلال‌هایی که وی در این باره مطرح کرد، یادآور اعتراضات مشابه محمود احمدی‌نژاد به مجلس است.
اعتراض روحانی به تغییرات لایحه بودجه در مجلس و به کار بردن اصطلاح «این لایحه دیگر لایحه بودجه دولت نیست» مسبوق به سابقه است. محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم نیز بارها نسبت به تغییرات لایحه بودجه در مجلس چنین موضعی اتخاذ می‌کرد.
مروری به مواضع احمدی‌نژاد نشان می‌دهد استدلال‌هایی که وی در دوره تصدی دولت برای اعتراض به تغییرات لایحه بودجه در مجلس می‌کرد، اکنون عیناً توسط حسن روحانی مطرح می‌شود.
گفتنی است علی لاریجانی رئیس مجلس در سال ۱۳۸۷ در واکنش به نامه اعتراضی احمدی‌نژاد نسبت به تغییرات لایحه بودجه ۱۳۸۸، به طور مکتوب خطاب به وی مباحثی را مطرح کرد و استدلال‌های آن روز رئیس دولت را شدیدا پاسخ داد.
باید دید آیا لاریجانی نسبت به انتقادات روحانی نسبت به لایحه بودجه ۱۳۹۷ نیز واکنش نشان می‌دهد؟