«نود اقتصادی»:دبیر انجمن انبوه سازان کشوراز افزایش 25 درصدی قیمت مسکن خبر داد و گفت: متاسفانه در 2 هفته گذشته بازار مسکن وارد دوران رکود تورمی شد.

فرشید پورحاجت،با بیان اینکه تحرکات هیجانی کاذب در بازار مسکن به وجود آمده است، اظهار کرد: همین هیجانات کاذب باعث ایجاد رکود تورمی در بخش مسکن شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در دو هفته گذشته مسکن وارد دوران رکود تورمی شده است، گفت: در برخی از مناطق قیمت خرید مسکن 10 تا 15 درصد رشد داشته و در برخی از مناطق شاهد افزایش 25 درصدی قیمت هستیم.

پورحاجت تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده مسکن در پنج سال گذشته نتوانسته است تکاپوی نیاز مسکن را پاسخ دهد و همین موضوع زمینه‌ساز ایجاد رکود شده است.

دبیر انجمن انبوه سازان کشور، گفت: صف‌های ایجاد شده برای دریافت تسهیلات نقش موثری در افزایش کاذب قیمت مسکن داشته و از سوی دیگر این تسهیلات نتوانسته است نقدینگی و قدرت خرید متقاضیان را افزایش دهد.

وی توضیح داد: در برخی از مناطق کشور تحرکاتی به نام رونق ایجاد شده؛ اما با شرایط ایده‌آل در این بازار فاصله بسیار زیادی دارد.

پورحاجت تأکید کرد: در تمامی مناطق کشور نیاز مسکن بسیار مشهود است و در این زمینه دولت باید هرچه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهد.