«نود اقتصادی»:معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با اجرای طرح خدمات اجباری (uso) و تاکید دولت و وزارت ارتباطات بر توسعه خدمات ارتباطی در روستاها، افزون بر 25 هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد.

ستار هاشمی درجلسه معارفه رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اولویت در فاز نخست این طرح با روستاهای دارای بیشتر از 20 خانوار جمعیت است.

وی با بیان اینکه این طرح از سال 93 آغاز شده و بدون اشاره به روستاهای بهره مند از این طرح، گفت: بر اساس طراحی اولیه باید تا پایان تیر سال آینده تمامی روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پرسرعت مجهز شوند.

وی تصریح کرد: برای اجرای فاز نخست این طرح افزون بر پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است.

وی یکی از اهداف مهم این طرح را توسعه پایدار در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان دانست و گفت: البته روستاهایی که از هم اینک از خدمات ADSL بهره مند هستند مشمول این طرح نمی شوند.

وی همچنین گفت: بیش از 73هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور وجود دارد که از این میزان سهم استان کهگیلویه و بویراحمد 787 کیلومتر است.

هم اینک ارتقا و گسترش فیبر نوری در استان به میزان یک هزار و 100 کیلومتر در دست اجراست.

هاشمی افزود: طرح خدمات اجباری عمومی (uso) از سال 1392 تاکنون آغاز شده و تا زیر پوشش بردن 25 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور ادامه خواهد داشت.