به گزارش «نود اقتصادی» عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مجلس در ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره کم و کیف برخورد دیوان محاسبات با این مسئله و دخالت شورای مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: واقعیت این است که نمی‌توان گفت مجموعه دیوان محاسبات از پرداخت‌های نجومی بی اطلاع بوده است. چرا که تمام پرداختی‌ها به مدیران حتی در بخش‌هایی همچون بانک‌ها بر اساس ابلاغیه‌های ریالی صورت می‌گیرد و رونوشتی از این ابلاغیه در اختیار دیوان محاسبات نیز قرار می‌گیرد.
وی افزود: در همان زمان و هنگامی که این موضوع در ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شد، مقامات دولتی به این نکته اشاره می‌کردند که پرداخت‌های فوق بر اساس قانون صورت گرفته است و هیچ اشکالی به آن وارد نیست.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: با وجود این دستگاه قضایی پیگیر این مسئله بود، اما فکر نمی‌کنم گزارشی در این باره به دستگاه قضایی ارسال شده باشد.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: با این حال دلیلی ندارد که هر چقدر و هر میزان که لازم است به این افراد پرداخت صورت بگیرد. البته با توجه به اینکه پرداختی‌های ریالی به این افراد بر اساس ابلاغیه‌های دولتی صورت گرفته، کسانی که پول هم به دولت پس داده‌اند می‌توانند مدعی پرداخت مجدد پول‌ها شوند چرا که آن را حق خود می‌دانند.